عصر خودرو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

۱۱۰ واحد تولیدی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

عصر بازار- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای توسعه صنعتی، سال گذشته ۱۱۰ واحد تولیدی که از نظر فعالیت اقتصادی راکد شده بود، به چرخه تولید بازگشت.

۱۱۰ واحد تولیدی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی رسولیان عصر پنجشنبه در بازدیدی که به همراه برخی مدیران اقتصادی خراسان رضوی از شهرک صنعتی توس داشت، اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت را از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان برشمرد و افزود: این برنامه‌ها برای اشتغالزایی مولد و توسعه بخش‌های روستایی به اجرا درمی‌آید.

    وی ادامه داد: تشکیل هیات‌های تخصصی کشورهای هدف صادراتی، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی، رفع موانع در مسیر اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی نیمه تمام، توسعه خوشه‌های صنعتی و روستایی از دیگر برنامه‌های اقتصادی استان است.

    وی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، کمک فراوان به اقتصاد خراسان رضوی کرده است به طوری که اقتصاد استان به سوی توانمندی بیشتر و اقتصاد واحدهای صنعتی به سوی دانش بنیان شدن در حرکت است. 

    رسولیان افزود: توسعه فضای کسب و کار بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدات داخلی، ارتقای توان رقابتی بنگاه‌های کوچک و متوسط و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی در سال "جهش تولید" به شمار می‌رود.

    وی ادامه داد: ایجاد فضایی برای توسعه و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اطراف مشهد حایز اهمیت است زیرا این شرکت‌ها فعالیت‌های مستمر و گوناگون در حوزه تولیدات صنعتی دارند و باید فضای بیشتر با زیرساخت‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های خود داشته باشند.

    وی گفت: توسعه و پیشرفت اقتصادی با علم و فناوری محقق می‌شود و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان به توسعه سرعت می‌بخشند، در واقع رسیدن به جهش تولید نیز از مسیر توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و ارتقای توان داخلی و توسعه نوآوری‌ها در عرصه فناوری می‌گذرد.

    پنج هزار و 807 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 197 هزار و 535 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 197 هزار و 314 نفر در خراسان رضوی صادر شده است و سهم شاغلان در بخش صنعت و معدن این استان 35.6 درصد از کل اشتغال و سهم این بخش از کل ارزش افزوده استان 14.3 درصد است.

    هم اکنون 268 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی وجود دارد.

    برچسب ها