عصر خودرو

نخستین محموله مرغ منجمد از کردستان صادر شد

عصر بازار- مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: نخستین محموله مرغ منجمد از این استان در سال ۹۹ پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق صادر شد.

نخستین محموله مرغ منجمد از کردستان صادر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مجتبی ورمقانی روز جمعه اظهار داشت: این محموعه به وزن 24 هزار کیلوگرم (24 تُن) بود که از تولیدات مرغداری‌های استان کردستان تامین شد و با نظارت شبکه دامپزشکی به کشور مقصد بارگیری و حمل گردید.

    وی با بیان اینکه هم اکنون به علت کاهش تفاضای مصرف شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، افزود: صادرات این محصول به کشورهای همجوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضر تولید کنندگان داشته باشد.

    مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در سال گذشته نیز برای اولین بار 18 تُن تخم مرغ از واحدهای مجاز بسته‌بندی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی کردستان پس از انجام آزمایش‌های لازم و نظارت‌های بهداشتی به مقصد کشور عراق صادر شده بود.

    ورمقانی با بیان اینکه 766 مرغداری دارای مجوز در این استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: 742 واحد از این تعداد مرغداری گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و 16 واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی هستند.

    همه ساله از این استان در قالب محموله‌های مختلف انواع دام و طیور زنده، فرآورده های خام دامی، ماهی خوراکی و خوراک دام و آبزیان با نظارت دامپزشکی به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

    برچسب ها