عصر خودرو

بیژن زنگنه مطرح کرد:

کمک ۸ هزار میلیارد تومانی مردم به توسعه پتروشیمی

عصر بازار- صحبت‌های تازه وزیر نفت نشان از آن دارد که قرار است از طریق بازار سرمایه کمک هشت هزار میلیارد تومانی از سوی مردم به سمت پتروشیمی هدایت شود.

کمک ۸ هزار میلیارد تومانی مردم به توسعه پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پتروشیمی در پساتحریم محور بسیاری از صحبت‌هایی است که این روزها در میان کارشناسان انرژی به میان می‌آید. از آن جایی که بخشی از تحریم‌های لغو شده مرتبط با حوزه پتروشیمی است، لزوم ایجاد برنامه‌ای مشخص برای این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

    بر همین اساس نیز به نظر می‌رسد که انتخاب مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی که به اذعان وزیر نفت در راستای جوان‌گرایی و توجه به بانوان در این حوزه بوده است، یکی از جهش‌هایی است که در این حوزه صورت گرفته است.

    آن‌طور که صحبت‌های اخیر وزیر نفت نشان می‌دهد، از مهم‌ترین مسائل مطرح در این حوزه، جذب سرمایه‌گذاری است که به اذعان او، بخشی از این سرمایه از طریق مردم تامین می‌شود.

    سرمایه‌ هشت هزار میلیارد تومانی که بیژن زنگنه از آن صحبت کرده، مربوط به جذب سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه است که به نوعی مشارکت مردم در این حوزه محسوب می‌شود.

    صحبت‌های زنگنه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی نشان از آن دارد که صنعت پتروشیمی حالا تشنه 50 تا 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید است تا این حوزه بتواند به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کند.

    آن‌طور که فارس گزارش داده،‌ بخش دیگری از صحبت‌های زنگنه مربوط به تامین خوراک در واحدهای پتروشیمی بوده است. وی عنوان کرد: خوراک بزرگ‌ترین ابزار در صنعت پتروشیمی است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی محور تخصیص خوراک به واحدهاست و این شرکت باید با استفاده از مزیت خوراک یک صنعت جدید را فعال کند؛ البته در این کار سرمایه‌گذاران خارجی نیز باید فعال شوند. برنامه‌های آتی صنعت پتروشیمی حدود ٧۰ تا ٨۰ درصد ترسیم شده‌اند و باقیمانده برنامه مربوط به تخصیص خوراک است و ما به دنبال سرمایه‌گذار برای این بخش هستیم.

    وزیر نفت در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: رگولاتوری در مسیر حمایت از تولید و نیز سرمایه‌گذاری است.

    زنگنه در خصوص انتخاب مدیر جدید شرکت پتروشیمی عنوان کرد: باید توانایی‌های همکاران خانم را باور کرد و نباید موقعیت‌های آنان را تضعیف کرد. انتخاب مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف جوان گرایی در مدیران صنعت پتروشیمی صورت گرفت و من مخالف تبعیض جنسیتی هستم و در عین حال خانم مرضیه شاهدایی دارای سابقه خوبی در صنعت پتروشیمی هستند.

    به گفته این مقام مسوول، تولید محصولات پتروشیمی در سال ٩٦ بیش از ٢٢ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم یعنی ٥۰ درصد رشد تولید نسبت به قیمت پایه.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها