عصر خودرو

تخفیف نفت ایران به مشتریان اروپایی در بحران نفت ۲۵ دلاری

عصر بازار- در حالی ایران نفت خود را به اروپایی ها با تخفیف می فروشد که هم اکنون قیمت نفت روند کاهشی به خود گرفته است.

تخفیف نفت ایران به مشتریان اروپایی در بحران نفت ۲۵ دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به گفته رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار است صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه های اروپا از امروز آغاز شود و براین اساس چهار میلیون بشکه از نفت تولیدی ایران به فرانسه، اسپانیا و روسیه صادر شود.

    اگرچه این خبر نشان از لغو تحریم های نفتی ایران دارد، اما نکته ای که نباید فراموش شود این است، در شرایطی که قیمت نفت خام روند کاهشی را دارد ایران تخفیف های قبل توجهی را به مشتریان اروپایی داده است.

    به طوری که به گفته برخی از خبرگزاری های بین المللی مانند بلومبرگ و رویترز به نقل از منابع خبری داخلی ایران برای اولین بار در طی یک دهه گذشته ایران نفت سنگین خود را در ماه مارس با تخفیفی بیشتر نسبت به قیمت های عربستان سعودی می فروشد.

    ظاهرا شرکت ملی نفت ایران در ماه مارس نفت خود را در بازار آسیا به قیمت 2 دلار و 60 سنت کمتر از شاخص دوبی عرضه خواهد کرد همچنین قیمت نفت خام سبک خود را نیز در بازار اروپا و  مدیترانه در ماه مارس 10 تا 20 سنت کاهش داده است تا مشتریان اروپایی بیشتری را جذب کند.

    همچنین خبرها حاکی از آن است ایران قیمت رسمی نفت سبک خود را نیز در این ماه در شمال غرب و جنوب آفریقا به 4 دلار و 95 سنت کمتر از شاخص نفت در این بازار رسانده است.

    هم اکنون قیمت سبد نفت اوپک که نفت ایران در آن وجود دارد 25 دلارو 21 سنت معامله می شود.

    این گزارش اضافه می کند پیش از اعمال تحریم ها، 17 درصد از صادرات نفت خام ایران به بازارهای اروپا می رسید و کشورهایی همچون اسپانیا، یونان و ایتالیا مقصد این محموله ها بود.

    بر اساس این گزارش، حاکی است همزمان با افزایش تولید نفت ایران به بازارهای جهانی، عربستان اقدام به ارائه تخفیف به مشتریان خود برای حفظ بازارهایی کرده است که در پی تحریم ایران به چنگ آورده است. در عین حال در این رقابت نفتی ظاهرا تخفیف‌های ایران از غول نفتی خاورمیانه پیشی گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها