عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی سالیانه قند بیستون

عصر بازار- مجمع عمومی سالیانه قند بیستون با حضور بیش از ۶۰% سهامداران و با تاخیر ۲۵ دقیقه ای تشکیل شد.

گزارش مجمع عمومی سالیانه قند بیستون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، شرکت در سال مالی مورد گزارش زیان محقق نموده اما با این حال پیشنهاد هیئت رئیسه بر تقسیم سود 80 ریالی از محل سود انباشته بود و در نهایت با تصویب سود 40 ریالی از این محل موافقت شد


    محل برگزاری مجمع: ساعت 15 روز چهارشنبه مورخ1394/11/20 ، میدان فاطمی

    سال مالی منتهی به 1394/06/31

    اعضای هیات رئیسه:
    رییس مجمع : آقای توکل

    ناظران : مهندس مهدی و آقای گرجستانی

    مدیر عامل: آقای رمضانی

    منشی: آقای معینی

    مدیر مالی: آقای یوسفی

    حسابرس : آقای چوبینه

    نماینده بورس: آقای عابدی

    حاضرین در مجمع: 60%

    گزارش هیات مدیره
    گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل شرکت ارائه شد. مهمترین مطالب گفته شده به شرح زیر است:

    شرکت در کشت بهاره حدود 297 هزار تن چغدر و در کشت پاییزه حدود 89 هزار تن چغندر داشتیم که در مجموع حدود 380 هزار تن کشت چغندر انجام شد. درسال مورد گزارش شرکت حدود 38 هزار تن قند و شکر تولید نموده که 28 هزار تن آن از چغندر بهاره و 10 هزار تن از چغندر پاییزه بوده است. شرکت پس از طی مراحل مختلف دفتر مرکزی خود را در 12 طبقه ساخته است. که 5 طبقه آن پارکینگ است.

    قند بیستون سهامدار 65% سهام قند قهستان بود که با توجه به عملکرد زیانده این شرکت، هیئت مدیره تصمیم به واگذاری آن گرفت و خوشبختانه این امر حاصل گشته و از این ببعد عملکرد این شرکت تاثیری بر قند بیستون نخواهد گذاشت. وضعیت مالیت شرکت تا شهریور 91 تسویه شده و برگه تشخیص سال 92 صادر شده و از سوی اداره دارایی مورد اعتراض قرار گرفته و پس از عدم توافق هیئت حل اختلاف بدوی پرونده به هیئت حل اختلاف تجدید نظر ارجاع شده و تا این تاریخ تعیین تکلیف نشده است. همچنین در اواخر آبان 94 وضعیت مالیاتی سال منتهی به شهریور 93 بررسی گردیده و به شرکت ابلاغ گشته و شرکت متعاقبا در فرصت باقیمانده به این برگه تشخیص اعتراض خواهد نمود.

    بندهای مهم حسابرسی و بحث های مرتبط
    بند 4 –این بند در خصوص عدم وجود سیستم حسابداری مدون صنعتی می باشد. اکثر شرکت های قندی از این مورد بی بهره اند. که تلاش های لازم در این خصوص انجام خواهد شد

    بند 5- موجودی انبار با نظارت نمایندگان موسسه حسابرسی انجام نگرفته و انبار ها جهت انبار گردانی پلمب نبودند چرا که تولید شروع شده بود و دائما جنس وارد انبار می شد. در این خصوص مدیر مالی چنین پاسخ داد که شمارش توسط خود افراد شرکت صورت گرفته و صحیح می باشد و کنترل برای حسابرس کمی سخت بوده است.

    در مورد این بند صحبت های زیادی صورت گرفت و حسابرس در واقع اعلام نمود که نظارتی بر موجودی انبار نداشته و این موضوع قابل پیش بینی بوده و باید تولیدات جدید در جایی دیگر انبار می شد. در نهایت تلکیف بر آن شد که در گزارش شش ماهه شرکت انبارگردانی را با حضور حسابرس انجام دهد.

    بند 6-این بند در خصوص تاییده های درخواستی توسط قند بیستون است که شرکت هایی که برایشان فرستاده شده که آنها را تایید ننموده اند. پاسخ به این بند چنین بود که پیگیری های مدیر مالی کم بوده و تکلیف بر آن شد تا رسیدگی های لازمه انجام شود.

    بند 9- مربوط به شکرخامی ست که برای سازمان قله سفید شده است و آنها ارزش افزوده آن با شرکت حساب شده و اکنون در حساب دارایی منظور شده است از آنجایی که ارزش افزوده های شرکت تا پایان 91 رسیدگی شده است و این موضوع مرتبط با سال 93 ست، امیدواریم که بتوانیم آن را تهاتر نماییم.

    بند 11- در خصوص سود سهام است که در مهلت مقرر پرداخت نگردیده است. مدیر مالی شرکت چنین پاسخ داد که چون برای اولین بار شرکت تولید بهاره در سال 94 داشته ، ارجحیت را با کشاورزان دیده ایم اما از آخر شهریور مذاکراتی با بانک سپه انجام شد و حدود دو ماه به طول انجامید اما اکنون اکثر سهامداران سود خود را دریافت نموده اند.

     

    بند 12- در خصوص ماده 129 بود که رعایت نگردیده . توضیحات توسط حسابرس چنین بود که امکان رعایت نبوده چرا که شرکت پایین دستی قادر نیست بدون حق رای هیئت مدیره اعضای مشترک هر دو هیئت مدیره به حد نصاب رسیده و چیزی را تعیین نماید ممکن نبوده. ترکیب شرکت پایین دستی باید طوری تغییر کند که بدون حق رای شرکت بالادستی بتواند در صورت لزوم مواردی راتصویب نمایند.

    بند 14- در خصوص عدم اطلاع رسانی های 3 ماهه و 9 ماهه بوده که نماینده بورس در این خصوص شرکت را مواخذه کرد و مقصر را هیئت مدیره دانست . و شفافیت شرکت در این سال کم بوده است.

    سود نقدی
    با وجود زیان شرکت در سال مورد گزارش ، هیئت مدیره شرکت پیشنهاد تقسیم سود 80 ریالی از محل سود انباشته را مطرح نمود و در نهایت پس از بحث های فراوان و با وجود عدم موافقت سهامداران خرد  سود 40 ریالی تصویب گشت.
    سایر مصوبات:
    ·        حق حضور در جلسان اعضای غیر موظف : 600 هزار تومان به ازای هر جلسه

    ·        بازرس قانونی: سازمان حسابرسی دکتردیلمی پور و همکاران

    ·         بازرس علی البدل: سازمان حسابرسی شهود امین

    ·        روزنامه:  اطلاعات

    نتیجه گیری
    شرکت در سال مالی مذکور عملکرد خوبی نداشته است اما با این حال تقسیم سود صورت گرفت. همچنین نماینده بورس در خصوص مسائل افشای دوره های سه ماهه و نه ماهه و عدم شفافیت به موقع راجع به فروش شرکت قند قهستان ایراداتی را به هیئت مدیره وارد نمود و اظهار داشت در زمان مناسب از آنها جهت پاسخگویی دعوت به عمل خواهد آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها