عصر خودرو

دبیرکل اتاق تعاون ایران اعلام کرد

جزییات تاسیس بانک خصوصی تعاون

عصر بازار- دبیرکل اتاق تعاون ایران با تشریح جزییات تاسیس بانک خصوصی تعاون گفت: در قبال این همه بانک خصوصی در کشور داشتن چند بانک تعاونی انتظار زیادی نیست.

جزییات تاسیس بانک خصوصی تعاون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ماشاء الله عظیمی اظهار کرد: از آنجا که تعاون رکن دوم اقتصاد کشور است و در قانون اساسی پیش بینی شده در حال برنامه ریزی برای تاسیس بانک خصوصی تعاون هستیم و معتقدیم که اگر بخش های اقتصادی، اصناف و تعاون بخواهند بانکی تخصصی و توسعه‌ای با سرمایه خود داشته باشند با رعایت مقررات و نظارت کامل بانک مرکزی امکانپذیر و بلامانع است.

    وی افزود: برای آنکه جلوی بی انضباطی‌ها در بازارهای پولی را بگیریم و بازارهای غیرمتشکل و غیر شرعی را جمع آوری کنیم باید جذابیتهای قانونی ایجاد شود و یکی از این راهها تاسیس بانکهای خصوصی است.

    به اعتقاد دبیرکل اتاق تعاون ایران وقتی به موسسات مالی تعاونی که مردم پایه و تحت نظارت هستند، مجوز فعالیت داده نشود به شکل زیرزمینی و غیرمجاز به تولید موسسات و برخی صندوق‌ها اقدام می کنند که برخورد با آنها را سخت می‌کند.

    عظیمی در عین حال راه اندازی بانک ویژه بخش حمل و نقل را پیشنهاد کرد و گفت: در حال حاضر GDP حمل و نقل بالاتر از فروش نفت است و اگر بتوانیم بانکها و بیمه‌های ویژه صنعت حمل ونقل در کشور ایجاد کنیم افراد و اعضای آنها می توانند سهامدار این بانک و بیمه شوند و از مزایا و گردش مالی بی نظیر آن استفاده کنند.

    وی همچنین راه‌اندازی بانک ویژه صنعت ساختمان، صندوق‌های سرمایه گذاری و خرید و فروش و بیمه‌های تعاون را در تجمیع سرمایه های خرد مردمی موثر خواند.

    عظیمی در پایان افزود: در برنامه‌های توسعه کشور به ویژه برنامه ششم برای تقویت بخشهای تخصصی به شدت نیازمند نهادهای مالی و پولی خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو