عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

۲۶ درصد از حجم معاملات امسال بورس اوراق بهادار تهران در دوران پسا برجام

عصر بازار- رشد حجم معاملات بازار بورس اوراق بهادار تهران که پس از توافقات ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ شکل گرفت سبب شد ۲۶ درصد از حجم معاملات امسال بورس اوراق بهادار تهران در دوران پسا برجام و در ۱۹ روز معاملاتی منتهی به ۲۱ بهمن ماه ۹۴ صورت گیرد.

۲۶ درصد از حجم معاملات امسال بورس اوراق بهادار تهران در دوران پسا برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در حالی که شاخص‌های بورس تهران روز چهارشنبه 21 بهمن ماه 94 را با افتی درخور ملاحظه پشت سرگذاشتند، شاخص کل هم­وزن بورس تهران در 30 روز منتهی به این تاریخ 26.2 درصد رشد کرده است. در این مدت شاخص کل (ارزش- وزنی) 23.4 درصد، شاخص قیمت هم­وزن 25.8 و شاخص قیمت (ارزش- وزنی) 22.1 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

    بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال تا پایان بیست­و­یکم بهمن ماه سال جاری، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبادله­ای 15 درصد، تعدیل شده بر حسب یورو مبادله­ای 8 درصد، شاخص کل فرابورس 22 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 5 درصد رشد داشته است. در این مدت دلار مبادله ­ای 8 درصد و یورو مبادله ­ای رشدی معادل 15 درصد را سپری کرده‌اند.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در میان 37 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در 7 روز گذشته، تنها 3 صنعت " استخراج سایر معادن"، " ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی" و " استخراج کانه های فلزی" با کاهش شاخص مواجه بوده و شاخص سایر صنایع به جز صنعت "ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه­گیری" که نماد آن بسته است، با رشد به کار خود پایان داده­اند. در این میان صنعت "خودرو و ساخت قطعات" با بازدهی 18 درصدی در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در میان شرکت­ها، سیمان دورود با مثبت 111.5درصد و نفت سپاهان با منفی  9.8 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را در هفته گذشته داشته­اند.

    بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس تهران همگی افزایش یافته و در این میان صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 5 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است.  در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی­ (NAV) صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد 4 درصدی در مدت زمان یادشده، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی (NAV) را داشته است.

    در میان شاخص بورس­های معتبر جهانی نیز در هفته گذشته، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 5.2 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (TOPIX) با افت 10 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند. این در حالی است که از ابتدای سال تا پایان بیست­و­یکم بهمن ماه سال جاری، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد چشمگیر 23.9 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان (DFM INDEX) با افت شدید 36.4 درصدی، کمترین بازدهی را تجربه کرده است.

    در بازارهای جهانی نیز از ابتدای سال تا بیست­و­یکم بهمن ماه سال جاری، تمام فلزات اساسی به جز طلا و سرب روندی نزولی را پشت سرگذاشته‌اند. در حالی که در هفته منتهی به 21 بهمن ماه 94 قلع و طلا به ترتیب با 6.3 و 4.7 درصد بیشترین بازدهی و نیکل با 7.5- درصد کمترین بازدهی را کسب کرده­اند. در مدت مشابه، قیمت جهانی نفت نیز روندی نزولی را پشت سر گذاشته است و قیمت نفت وست تگزاس 38.5، نفت برنت 44.8 و نفت اپک 47.3 درصد افت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو