عصر خودرو

ادامه بازگشت بازار با خروج برنی سندرز از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا؛

داوجونز ۷۰۰ واحدجهش کرد وجایگاه ۲۳۰۰۰ واحدی را بازپس گرفت

عصر بازار- با خارج شدن برنی سندرز از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و رفع شدن برخی از نگرانی‌های سیاسی وال‌استریت، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت جهش کردند.

داوجونز ۷۰۰ واحدجهش کرد وجایگاه ۲۳۰۰۰ واحدی را بازپس گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز چهارشنبه آمریکا (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران)، با خارج شدن برنی سندرز از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و رفع شدن برخی از نگرانی‌های سیاسی وال‌استریت، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت جهش کردند.

    میانگین صنعتی داوجونز 779.71 واحد یا 3.4 درصد جهش کرد و به 23433.57 واحد رسید. اس‌اندپی 500 هم 3.4 درصد جهش کرد و به 2749.98 واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک 2.6 درصد جهش کرد و به 8090.90 واحد رسید.

    پس از اینکه رئیس ستاد مبارزه با کرونای آمریکا اعلام کرد که از هفته آینده به قله ابتلاء به کرونا خواهند رسید، امیدها برای اینکه در آینده نزدیک وضعیت شیوع کرونا در این کشور رو به بهبود خواهد گذاشت هم بازارها را تقویت کرد.

    برخی سیاست‌های برنی سندرز شامل خدمات درمانی برای همه و افزایش مالیات ثروتمندان، باعث نگرانی چندین نفر از سرمایه‌گذاران و مالکان شرکت‌های بزرگ آمریکا شده بود و حالا با خروج او از رقابت‌های انتخاباتی، جو بایدن که طرفدار بازار است شانس بیشتری خواهد داشت.

    برچسب ها