عصر خودرو

احتمال ورود سهام سرخابی‌ها به فرابورس در نیمه نخست سال

عصر بازار- عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی به زمان ورود سهام سرخابی‌ها به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تاکید هیات واگذاری در جلسه روز گذشته مشخص شدن تکلیف این دو باشگاه برای عرضه اولیه در بازار سرمایه در نیمه نخست سال جاری بودو باید با کمک مسئولان تلاش شود تا این تصمیم زودتر به مرحله اجرا برسد.

احتمال ورود سهام سرخابی‌ها به فرابورس در نیمه نخست سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «ابوالقاسم شمس جامخانه» به جلسه دیروز هیات واگذاری درخصوص واگذاری سهام سرخابی‌ها گفت: از شهریور ماه سال 98 جلسات هفتگی و به صورت مستمر با حضور نمایندگان سازمان بورس، وزارت ورزش و جوانان  و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی  برگزار شده است و بر اساس آن پیگیری‌های لازم در زمینه پذیرش این دو شرکت از طریق بازار دوم فرابورس صورت گرفت.

    وی ادامه داد: از مقدمات واگذاری این شرکت‌ها تعیین تکلیف دارایی‌های شرکت از جمله اجرایی شدن مصوبه سال 91 هیات وزیران مبنی بر انتقال مجموعه‌های ورزشی شهید مرغوبکار و درفشی فر، ثبت علائم تجاری در طبقات 45 گانه نزد اداره کل ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی، تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و اخذ نظر حسابرس و بازرس قانونی  و تغییر اساسنامه دو شرکت مطابق با فرمت نمونه سازمان بورس برای تبدیل شرکت‌ها به شرکت‌های سهامی عام است.

    شمس افزود: بعد از این اقدامات مجمع عمومی فوق العاده باید برگزار شود تا ضمن تصویب اساسنامه اصلاح شده، سرمایه دو شرکت به رقم قابل توجهی افزایش و از ماده 141 قانون تجارت خارج شود.

    به گفته عضو هیات عامل و معاون سازمان خصوصی سازی، مقدمات این اقدامات در نیمه دوم سال 98 از طریق جلسات برگزار شده به صورت هفتگی صورت گرفته و اکنون تجدید ارزیابی‌ها در حال انجام است.

    وی با تاکید بر آمادگی باشگاه پرسپولیس برای واگذاری سهام خود گفت: این باشگاه تاکنون اقدامات مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ثبت علایم تجاری و ارزیابی علایم تجاری در طبقات 45 گانه را انجام داده است.

    شمس جامخانه افزودد: باشگاه استقلال با وجود همه تلاش‌هایی که انجام داد اما هنوز کارشناسان گزارش مربوط به ارزیابی مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار را ارائه نکرده‌اند و همچنین کارشناسان مربوطه در خصوص ارزیابی علایم تجاری تعیین نشده‌اند.

    وی افزود: به محض ارائه گزارشات لازم اقدامات بعدی برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده جهت تصویب افزایش سرمایه و اساسنامه اصلاحی اقدام و در نهایت مدارک لازم از جمله برنامه کسب و کار و امیدنامه و صورت‌های مالی جدید به هیات پذیریش برای ورود سهام این باشگاه در بازار دوم فرابورس ارایه خواهد شد.

    شمس با بیان اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته اقدامات لازم در این زمینه در نیمه نخست سال جاری انجام و امیدواریم که کشف قیمت صورت گیرد، گفت: وزارت ورزش برای واگذاری این دو باشگاه بسیار پیگیر است و اقدامات مربوطه را تاکنون برای انجام هر چه سریعتر فعالیت‌ها انجام داده است.

    عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی علت تاخیر در واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال 98 اشاره کرد و گفت: این دو شرکت فرهنگی و ورزشی در زمان انجام اقدامات لازم با مشکلاتی از قبیل تغییرات مدیریتی مواجه بودند که این موضوع باعث تاخیر در همکاری آنها شد زیرا برخی از  اقدامات را باید هیات مدیره تصویب کند تا به مرحله اجرا در آید.

    وی افزود: با وجود همه مشکلات و حاشیه‌های موجود در این شرکت‌ها اما با همکاری وزارت ورزش و جوانان و جلسات برگزار شده به نتایج قابل قبولی رسیدیم و امیدواریم تکلیف این موضوع تا نیمه اول سال 99 مشخص شود و  از طریق عرضه اولیه در فرابورس کشف قیمت صورت گرفته و عرضه‌های بلوکی در مراحل بعد صورت گیرد.

    معاون سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در مقطعی از زمان بحث واگذاری این دو باشگاه  به صورت جدی مطرح و آگهی شد، گفت: آن زمان فقط بحث واگذاری برند همراه با دارایی بود و  به هیچ عنوان مساله واگذاری هر یک از شرکت های فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس  از طریق بازار سرمایه مطرح نشده بود.

    شمس افزود: از مهر ماه سال 98 نحوه واگذاری تغییر کرد و شرکت‌ها در حال واگذاری از طریق پذیرش در بازار سرمایه هستند.

    برچسب ها