عصر خودرو

سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت:

تعطیلی واحدهای تولیدی مشکل ساز نخواهد شد

عصر بازار- صادقی نیارکی گفت: این مقطع از سال همواره با تعطیلی واحدهای تولیدی همراه می‌شد پس مشکلی در تامین کالا به وجود نخواهد آمد.

تعطیلی واحدهای تولیدی مشکل ساز نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت درباره تعطیلی واحدهای صنعتی بر اقتصاد کشور و احتمال بروز مشکلات احتمالی اظهار کرد: بنا بر دستور رئیس جمهور و ابلاغ ستاد ملی کرونا فعالیت واحد‌های تولیدی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از 16 فروردین بلامانع اعلام شد.

    او گفت: از تاریخ ذکر شده تمام واحدهای تولیدی می‌توانستند ضمن رعایت پرتوکل‌های بهداشتی اعلام شده از طرف بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت فعالیت صنعتی خود را مجددا از سر بگیرند؛ در این پرتوکل‌ها تمامی موارد ایمنی از جمله فاصله و شرایط ضدعفونی شدن محیط در نظر گرفته شدا است و با رعایت آن احتمل انتقال بیماری به حداقل می‌رسد.

    صادقی نیارکی با اشاره به فعالیت مناسب واحدهای فعال در تهیه و توزیع اقلام اساسی در کشور بیان کرد: در تهیه و تولید اقلام اساسی هیچ گونه تعطیلی در واحدهای تهیه، تولید و توزیع ایجاد نشد و تمام واحدهای طبق روال به تولید ادامه می‌دادند همچنین شرایط ویژه‌ای که کشور ما و کل دنیا در آن قرار گرفته است باعث شد تا تعطیلی معمول واحدهای تولید هم به حداقل رسیده و میزان تولید در بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم از جمله مواد بهداشتی افزایش پیدا کند.

    سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت درباره بروز اختلال در نظام تامین کالا با تعطیلی اخیر واحدهای تولیدی تشریح کرد: این مقطع از سال یعنی ایام نوروز همواره تعطیل بوده است بنا بر این تعطیلی واحد‌‎‌‌های صنعتی در ایام نوروز رخداد عجیبی نیست؛ این روند هر سال تکرار شده و مشکلی در شبکه تامین کالا ایجاد نمی‌کند.

    او با اشاره به شرایط خاص در نظر گرفته شده برای فعالیت واحدهای تولیدی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی تفاوت چندانی با تعطیلی نوروزی هر سال نداشته و در تامین اقلام مورد نیاز مردم کشورمان با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

    برچسب ها