عصر خودرو

رشد ۳۳۰ درصدی حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

عصر بازار- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در ۲ هفته ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۳۰ درصدی حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامعباس بهرامی‌نیا یادآور شد: سال گذشته در مجموع حدود 14 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل شد.

    وی ادامه داد: با وجود مشکلات و شرایط فعلی، در دو هفته نخست امسال 230 هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 330 درصد رشد داشته است.

    وی با اشاره به این‌که بیش از 10 هزار کامیون در دو هفته نخست امسال از بندر امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی را حمل کرده‌اند، افزود: خوشبختانه شرایط مناسب بوده و ناوگان به اندازه کافی در بندر مستقر است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، محموله کشتی‌های حامل کالای اساسی که قرار است تا پایان ماه جاری برای تخلیه وارد این بندر شوند به موقع به استان‌های مختلف حمل خواهد شد.

    وی با یادآوری این‌که بیش از 60 درصد کالای اساسی مورد نیاز کشور  به بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود، گفت:‌ با توجه به احتمال بالای انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته، بخش مربوط به اعلان بار را از سالن‎‌ها خارج و آن را در محوطه پایانه دایر کردیم. شرایطی فراهم آوردیم تا رانندگان، فاصله لازم را از یکدیگر داشته باشند.

    به گفته بهرامی‌نیا، در ورودی پایانه بار بندر امام خمینی(ره)، ضمن انجام تب‌سنجی، بسته‌های بهداشتی، شامل، دستکش، دستمال، ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را به هنگام ورود رانندگان به آن‌ها تحویل می‌شود تا با دغدغه کمتری نسبت‌به حمل بار اقدام کنند.

    برچسب ها