عصر خودرو

آمریکا همچنان هواپیمایی ماهان را در تحریم نگه داشته است

عصر بازار- با وجود اجرایی شدن برجام و لغو عمده تحریم‌های ضدایرانی، آمریکا همچنان تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ماهان را حفظ کرده است.

آمریکا همچنان هواپیمایی ماهان را در تحریم نگه داشته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، یک ماه بعدازآنکه عمده تحریم‌های ضدایرانی لغو شدند، اما همچنان آمریکا تحریم‌های خود علیه هواپیمایی ماهان را پابرجا نگه داشته است.

    شبکه خبری پرس‌تی‌وی، با اعلام این خبر نوشت، این اقدام آمریکا می‌تواند به عنوان نقض توافق هسته‌ای تابستان گذشته تلقی شود.
    خزانه‌داری آمریکا بارها به کشورها و شرکت‌های اروپایی هشدار داده است که شرکت هواپیمایی تحریم‌شده ایرانی – ماهان ایر – را کنار بگذارند یا با تلافی آمریکا مواجه می‌شوند.

    یک مقام خزانه‌درای آمریکا به المانیتور گفت «در مورد ماهان‌ایر، با متحدان خود همکاری می‌کنیم تا ماهان ایر را از دسترسی به هواپیما یا قطعات هواپیما اعم از سخت افزار و نرم افزار، منع کنند و جلوی باز شدن مسیرهای تازه برای ماهان ایر را گرفته و مسیرهای سابق را ببندند.»
    این در حالیست که حتی پیش از برجام نیز باراک اوباما رئیس جهور آمریکا دستور داده بود تحریم‌های یک دهه گذشته بر فروش قطعات هواپیما به ایران، برداشته شود.

    کشورهای و شرکت‌های اروپایی هواپیمایی ماهان را تحریم نکرده‌اند و پروازهای این شرکت هواپیمایی به آتن و به برخی شهرهای آلمان، به ترکیه، روسیه، اوکراین و مقاصد بسیاری در خاورمیانه و شرق آسیا انجام می‌گیرد.

    این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است مقاصد تازه این شرکت شهر کوپنهاگ، از ماه آینده شروع می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها