عصر خودرو

گلدمن ساکس:

بدترین دوران قیمت نفت هنوز سپری نشده است

عصر بازار- رئیس بخش تحقیقات کالایی موسسه گلدمن ساکس با اشاره به ادامه افت قیمت نفت گفت: اگر این بازار باز هم افت کند من تعجب نخواهم کرد. مازاد عرضه فعلی احتمالا بسیار شدید تر از زمانی است که صنعت نفت در سال های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ دچار افت شده بود.

بدترین دوران قیمت نفت هنوز سپری نشده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که فعالان صنعت نفت این هفته برای شرکت در مجموعه ای از نشست ها و کنفرانس ها گرد هم جمع می شوند، یک پیام واضح و آشکار را می توان دریافت کرد: اینکه بدترین دوران قیمت نفت هنوز تمام نشده است.

    قیمت نفت پس از رسیدن به پایین ترین رقم 12 سال اخیر، اکنون به نزدیکی 30 دلار در هر بشکه رسیده است، اما به گفته بانکداران، تجار و مدیران نفتی شرکت کننده در هفته کنفرانس های نفتی لندن، هنوز کاهش تولید قرار است بیش از آنچه که انتظار می رود طول بکشد. نشانه های کمی وجود دارد که حکایت از رشد قیمت ها داشته باشد، و البته ریسک های زیادی حاکی از کاهش بیشتر دیده می شود.

    جف کوری، رئیس بخش تحقیقات کالایی در موسسه گلدمن ساکس گفت: «اگر این بازار باز هم افت کند من تعجب نخواهم کرد.» وی افزود، مازاد عرضه فعلی احتمالا بسیار شدید تر از زمانی است که صنعت نفت در سال های 1998 و 1999 دچار افت شده بود.

    در هفته کنفرانس های نفتی لندن، بیش از 1000 نفر از فعالان صنعت نفت جهان از تولید کنندگان و پالایشگاه ها تا تجار و بانکداران گرد هم می آیند.

    در لندن نشانه چندانی مشاهده نمی شود مبنی بر اینکه معماران اصلی افت قیمت نفت یعنی عربستان و متحدان منطقه ای اش کویت، امارات و قطر به اندازه ای فشار مالی متحمل شده اند که قصد دارند سیاست خود برای از میدان به در کردن عرضه کنندگان رقیب را تغییر دهند.

    در اولین روز از این کنفرانس ها، شرکت نفتی کویت پترولیوم در هتل فور سیزن لندن همانقدر پر هزینه و مجلل از مهمانانش پذیرایی کرد که در سال 2014 کرده بود.  میزها پر بود از غذاهای مختلف نظیر شیشلیک، سوشی، صدف های خوراکی و یک بره درسته پخته شده.

    کوری افزود، ظرفیت ذخیره سازی نفت در برخی مناطق به اتمام رسیده و این بدان معناست که «قیمت ها باید به زیر هزینه های نقدی برسد، زیرا شما باید تقریبا به صورت فوری تولیدتان را متوقف کنید.»

    حجم ذخایر در کوشینگ اوکلاهاما، نقطه تحویل نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 15 ژانویه به 64.2 میلیون بشکه رسید که بالاترین رقم از سال 2004 تاکنون بود. حجم کل ذخایر نفتی آمریکا نیز به ارقامی بی سابقه رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها