عصر خودرو

بازار سرمایه در تامین مالی موفق عمل کرده است

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازارسرمایه توانسته نسبت به سال گذشته رشد مناسبی در خصوص تامین مالی بازار داشته باشد.

بازار سرمایه در تامین مالی موفق عمل کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد فطانت  اظهار داشت: تامین مالی بازار سرمایه تا به امروز مرز  80 هزار میلیارد تومان را رد کرده است و تا پایان سال این رقم فراتر هم خواهد رفت.

    وی ادامه داد: تامین مالی این رقم در بازار سرمایه از سوی دیگر بخش ها دست نیافتنی است.

    فطانت در ادامه تصریح کرد: پس از آنکه دولت از بازار سرمایه خواست که منابع بلندمدت از طریق بازار سرمایه  انجام شود، این بازار تلاشش را برای تحقق این امر انجام داد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که در مقایسه با سال گذشته تامین مالی بازار رشد مناسبی داشته است.

    **شفافیت در اقتصاد کمک حال بورس

    در ادامه شهرام شهمیری کارشناس بورس در ادامه گفت: ذات بورس در هرکشوری متاثر از اقتصاد و جریان های مالی آن کشور است به گونه ای که هرچه اقتصادشفاف تر باشد این اثر پذیری بیشتر خواهد بود.

    وی در ادامه عنوان کرد: تاثیر لغو تحریم ها بصورت سیتماتیک در آینده مشخص خواهد شد همانطور که بازار و جریان حاکم برآن به سرعت از آثار پسابرجامی تاثیر نگرفتند.

    این کارشناس بورس در ادامه به تاثیر نرخ سود بانکی بر شرایط اقتصاد اشاره کرد و افزود: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب شد تا اقتصاد کمی تنبل شود چراکه با توجه به شرایط فعالیت های اقتصادی توجیه پذیر نبوده است.

    شهمیری در ادامه عنوان کرد: با کاهش نرخ سود بانکی به زیر 20 درصد سیگنال مثبتی به اقتصاد وارد خواهد شد.

    وی اظهار داشت: راکد بودن پول در موسسات غیر مجاز موجب شده است که فرصت تولید در اقتصاد به واسطه بنگاهداری بانک ها از بنگاه های کوچک و بزرگ گرفته شود.

    برچسب ها