عصر خودرو

مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با «عصربازار»

بورس هنوز وارد فاز اصلاحی نشده

عصر بازار- سهامدارن می بایست از خرید سهام با دید یک یا دو روزه فاصله بگیرند و حداقل با دید ۶ ماه تا یک سال سرمایه گذاری کنند. از همین دید میان مدت حداقل برای یک سال و نیم آینده و بلند مدت در بازه زمانی ۳ تا ۴ سال برای خرید سهام مناسب ارزیابی می شود.

بورس هنوز وارد فاز اصلاحی نشده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، رضا زنگنه مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در خصوص روند دادو ستد های روز جاری بورس اظهار داشت: بازار سهام در حال حاضر وارد فاز اصلاحی نشده است زیرا کاهش نماگر در یک روز دلیلی بر اصلاح نیست.

    وی خاطر نشان کرد: بخشی از کاهش بازار به دلیل افت صنعت بانکداری اتفاق افتاد اما عرضه زیاد حقوقی ها طی دو روز اخیر نیز در این امر بی تاثیر نیست. از طرفی حجم معاملات روز جاری نشان دهنده این امر بود که بازارهنوز وارد فاز اصلاحی نشده است.
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره رفتار حقوقی ها نیز گفت: با توجه به حجم معاملات، جذب عرضه حقوقی ها در بازار امری امکان پذیر است چراکه به عنوان مثال در صنعت بانکداری و خودرو حجم معاملات مناسب است از همین رو، ورود نقدینگی به بازار سرمایه و رشد سهام طبیعی ارزیابی می شود.
    رضا زنگنه عنوان کرد: عرضه حقوقی های بازار طی روز های آتی کمتر خواهد شد این در شرایطی است که کل نقدینگی از بازار خارج نمی شود و حقوقی ها سهمی را می فروشند و وارد سهام دیگری می شوند. در عین حال عرضه زیاد مشکلی در روند معاملاتی ایجاد نخواهد کرد.
    وی تصریح کرد: ساختار بازار می بایست اصلاح شود.همچنین با کاهش سود بانکی به مرور زمان می توان با آینده بازار سهام خوش بین بود.
    مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ به سهامداران خرد توصیه کرد: سهامداران خرد اسیر جو هیجانی بازار نشوند و همواره به سمت سهام شرکت های سودده حرکت کنند و بدون تحیل وارد صف های خرید و فروش نشوند.
    این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: سهامدارن می بایست از خرید سهام با دید یک یا دو روزه فاصله بگیرند و حداقل با دید 6 ماه تا یک سال سرمایه گذاری کنند. از همین دید میان مدت حداقل برای یک سال و نیم آینده و بلند مدت در بازه زمانی 3 تا 4 سال برای خرید سهام مناسب ارزیابی می شود.
    وی ابراز داشت: رشد بورس طی چند هفته اخیر ضرر های یک سال گذشته بازار را به سود تبدیل کرده است. در همین حال برخی از سهامداران با دید کوتا مدت در شرایط نزولی با خروج نقدینگی خود از روند معاملاتی خارج شدند که در نهایت چیزی بجز ضرر برای این دست از سرمایه گذاران باقی نخواهد گذاشت.
    مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ تاکید کرد: ورود سهامداران خرد وعمده با دید 2 یا 3 ساله به بازار به علت اینکه متوسط بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازار های مشابه طی چند سال اخیر بیشتر بوده است، مناسب ارزیابی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها