عصر خودرو

دستاوردهای برجام از نگاه مدیر عامل سابق فرابورس؛

گشایش های اقتصادی در راه است

عصر بازار- بازار سرمایه این روزها شاهد رونقی خیره کننده است، گویی سهامداران قصد دارند زیانی که در دو سال اخیر متحمل شدند را تا پایان امسال و در سه ماه جبران کنند به همین دلیل است که از آغاز اجرای برجام در ماه گذشته تا امروز بازدهی بورس به بیش از ۳۰ درصد رسیده است که خیره کننده است.

گشایش های اقتصادی در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مهرآیندگان در خصوص روند صعودی بازار در پسابرجام و مزیت های این موضوع برای بازار سهام گفت: با اجرایی شدن برجام از نیمه دی ماه، یکی از مهمترین ریسک ها و ابهامات سیاسی بازار سرمایه برطرف شد.

    وی به دستاوردهای اجرای برجام و تاثیر مثبت آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با اجرای این تفاهم ارتباطات اقتصادی ایران با اقتصادهای بزرگ جهان گسترش یافت.

    وی به سفرهای اروپایی اخیر و قراردادهای امضا شده و سرمایه گذاری های مشترک اروپایی ها در ایران اشاره کرد و افزود: ورود هیات‌‌های تجاری متفاوت از کشورهای مختلف و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی و انعقاد تفاهم نامه‌های جدید، زمینه ورود سرمایه‌ها به داخل کشور را مهیا می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی منابع مالی بسیاری را به کشور وارد می‌کند، اظهار کرد: درحال‌حاضر صنایع فعال در کشور از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و ورود این افراد موجب خواهد شد تا صنایع مختلف از رونق برخوردار شوند و بازار سرمایه نیز رشد مناسبی داشته باشد.

    امیدقائمی یکی دیگر از آثار برجام را گشایش‌های مالی خواند و اظهار کرد: بازگشایی سوئیفت اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور و بنگاه های اقتصادی بود که در سال های اخیر هزینه های بالایی را برای تبادلات مالی واردات مواد اولیه یا صادرات کالا متحمل می شدند.

    به گفته وی با راه اندازی دوباره سوئیفت هزینه‌های مالی و هزینه‌های سرمایه‌ای بنگاه‌های اقتصادی کاهش خواهد یافت و بسیاری از صنایع پیشرو می‌توانند طرح‌های توسعه‌ای خود را که از سال‌ها پیش تاکنون مسدود شده بار دیگر به اجرا درآورند.

    وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن برجام رونق صنایع بورسی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: در سال‌های اخیر صنایع مختلف به خصوص خودرو، داروسازی و حمل‌ونقل تحت تاثیر تحریم های اقتصادی قرار گرفتند و نتوانستند به خرید دانش فنی، تسهیلات و ماشین‌آلات و قطعات بپردازند یا با مبالغ بسیاری آنها را خریداری کردند که این موضوع تاثیر بسزایی در صورت‌های مالی این شرکت‌ها برجای گذاشته و باعث خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران در این بخش شده است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر آیندگان با اشاره به اینکه آثار اجرای برجام بر کل اقتصاد و صنایع کشور مثبت است و نمی‌توان یک صنعت را به طور کامل تحلیل کرد، افزود: باید هر شرکتی به صورت بنیادی و جداگانه تحلیل شود زیرا هر شرکتی وضعیتی جداگانه دارد و نمی‌توان همه شرایط یک صنعت را به همه بنگاه‌های اقتصادی فعال در آن حوزه تعمیم داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها