عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در گفتگو با «عصر بازار»؛

رشد ادامه دار بورس

عصر بازار- برخی از شرکت ها افزایش سرمایه از آورده نقدی را در این مقاطع اجرایی می کنند چرا که استقبال برای خرید سهام و استفاده از حق تقدم وجود دارد. این در حالی است که ، افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی ها و سود انباشته به دلیل اینکه نیازی به پول تازه ندارد در روند معاملات بی تاثیر خواهد بود .

رشد ادامه دار بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد دارستانی عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در خصوص روند حرکت بازار سهام طی چند روز اخیر گفت: افزایش دماسنج بازار ناشی از خوش بینی توافقات و گشایش های سیاسی و اقتصادی است از همین رو سهامدارن نیز از چنین روندی استقبال نمی کنند چرا که به دنبال حرکتی آرام با شیب ملایم مثبت در معاملات هستند. از سویی، با توجه به نبود چشم انداز مثبت برای بازار های موازی، رشد بورس ادامه دار خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه با توجه به روحیه خود به استقبال اتفاقات آتی می رود و در صورتی که ورود سرمایه گذار خارجی، تکنولوژی و در کنار این امر کاهش سود بانکی را شاهد باشیم به طور قطع روند دادو ستد ها منطقی تر خواهد شد.
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به ورود نقدینگی جدید به بازار سهام نیز اظهار داشت: عرضه های بازار در واقع بستر خرید پول های جدید را در معاملات فراهم می کند و این عرضه ها در واقع پاسخ به پول های جدید در سطح معاملات است.
    محمد دارستانی تصریح کرد: نقدینگی های تازه از صندوق هایی با درآمد ثابت و یا از سپرده های بانکی به سمت بورس در حرکت هستند این در حالی است که این حجم از پول می بایست در شرایط عادی در بازار تزریق شود چرا که رفتار هیجانی همراه با صف خرید بازار زمان مناسبی برای سرازیری نقدینگی به معاملات نیست.
    عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی عنوان کرد: برخی از شرکت ها افزایش سرمایه از آورده نقدی را در این مقاطع اجرایی می کنند چرا که استقبال برای خرید سهام و استفاده از حق تقدم وجود دارد.
    وی افزود: افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی ها و سود انباشته به دلیل اینکه نیازی به پول تازه ندارد در روند معاملات بی تاثیر خواهد بود .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها