عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه :

خرید سهام در اصلاح بازار انجام شود

عصر بازار- مشاور بازار سرمایه شرکت ورسا آسیا مبین معتقد است: نباید فراموش کرد که بازار نوسان خواهد داشت و این روند پر قدرت قرار نیست به همین شکل ادامه پیدا کند. همچنین بهتر است خرید سهام در اصلاح بازار انجام شود.

خرید سهام در اصلاح بازار انجام شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    مازیار فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به اینکه طی دو سال بازار از کمبود نقدینگی رنج ‌برده است، افزود: در این مدت فعالان اقتصادی به دنبال بازاری که روند صعودی داشت بودند به همین دلیل بورس پس از اجرایی شدن برجام مثبت شد و این روند ادامه پیدا کرد. به این ترتیب با رشد متوالی بازار و تحریک تقاضا شاخص هر روز مثبت و همین مثبت شدن دلیل رشد روز بعد شد.

    وی با بیان اینکه اصولا هر چه بازار صعود می‌کند فشار عرضه بیشتر می‌شود، بیان کرد: اما این اتفاق در بازار به این دلیل نیافتاد که شاهد ورود پول‌های جدید بودیم و به جز ورود نقدینگی و هیجان خرید دلیل دیگری ندارد. همچنین با وجود اینکه روند کلی بازار برگشته و صعودی شده است، صعود با این قدرت نیاز به اصلاح و استراحت دارد که قطعا در روزهای آتی رخ خواهد داد و رشد بعدی با شیبی ملایم‌تر خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه به صعود 87 درصد نمادها امروز بازار نیز اشاره کرد و گفت: قطعا این اتفاق ناشی از هیجان بین خریداران است که هر سهمی را می‌خرند. به این ترتیب قرار نیست تمام‌ سهم‌ها در تمام صنایع رشد کنند. البته رکود دو ساله بازار عطش و هیجان خرید ایجاد کرده است.

    این فعال بازار سرمایه به سهام‌داران و کسانی که قصد ورود به بورس را دارند نیز توصیه کرد: ورود به بورس به دلیل اینکه تا پایان سال آینده می‌توان بیشترین بازده را کسب کرد، توصیه می‌شود.. البته نباید فراموش کرد که بازار نوسان خواهد داشت و این روند پر قدرت قرار نیست به همین شکل ادامه پیدا کند. همچنین بهتر است خرید سهام در اصلاح بازار انجام شود. به این ترتیب زمانی که برای سهمی پیوسته صف خرید وجود دارد، عموما خرید این سهم اشتباه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها