عصر خودرو

بلومبرگ گزارش داد:

مازاد تولید جهانی نفت در روز چقدر خواهد بود؟

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مازاد عرضه جهانی نفت در نیمه نخست سال‌جاری میلادی به طور متوسط به یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

مازاد تولید جهانی نفت در روز چقدر خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد: مازاد عرضه جهانی نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی بیشتر از برآوردهای قبلی خواهد بود.

    در همین حال، آژانس بین المللی انرژی گزارش داد: به دلیل افزایش تولید نفت ایران و عراق علیرغم کاهش تقاضا جهانی، انتظار می‌رود که مازاد تولید نفت در روز به طور متوسط به یک میلیون و 750 هزار بشکه برسد که این می‌تواند خطر کاهش قیمت نفت را دربر داشته باشد، این در حالی است که ماه گذشته میلادی رقم 1.5 میلیون بشکه به عنوان مازاد عرضه جهانی نفت در روز بر آورد شده بود.

    همچنین با لغو تجریم‌های ایران و افزایش تولید نفت این کشور، رسیدن تولید عراق نزدیک به رکورد و ادامه روند افزایشی تولید نفت عربستان سعودی از جمله عوامل افزایش مازاد عرضه جهانی نفت هستند.

    بر همین اساس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی 280  هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 32.63 میلیون بشکه رسید که 900 هزار بشکه بیش از نیاز جهانی از طرف این سازمان تولید شده است.

    تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی 80 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 2.99 میلیون بشکه رسید، همچنین تولید نفت عراق 50 هزار بشکه در روز افزایش داشت و به 4.35 میلیون بشکه رسید و انتظار می رود این میزان در آینده باز هم افزایش داشته باشد.

    عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی تولید نفت خود را 70 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 10.21 میلیون بشکه رسید. همچنین در ماه گذشته میلادی تولید نفت غیر اوپکی در مقایسه با ماه قبل از آن 500 هزار بشکه در روز کاهش داشت و انتظار می رود تولید نفت آنها در سال جاری میلادی 600 هزار بشکه در روز کاهش داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها