عصر خودرو

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک:

خرید ملک خارجی با هدف سرمایه‌گذاری اشتباه است

سود بازار مسکن ایران بالاتر از بازار آمریکا و اروپا

عصر بازار- نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: به افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، گرجستان و حتی اروپا و آمریکا ملک خریدند باید بگوییم که سود سرمایه‌گذاری در حوزه ملک ایران بالاتر از همه این کشورها بوده و خرید ملک با نیت سرمایه‌گذاری و سود در کشورهای خارجی اشتباه بزرگی است.

خرید ملک خارجی با هدف سرمایه‌گذاری اشتباه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسام عقبایی درباره میزان خرید ملک در کشورهای خارجی از سوی ایرانیان در سال گذشته اظهارداشت: هیچ آمار موثقی در ارتباط با میزان خرید ملک در کشورهای خارجی از سوی ایرانیان وجود ندارد اما سرمایه‌گذاری‌ ایرانیان در حوزه ملک در کشورهای خارجی در سال 97 و 98 بسیار بالا بوده و به اندازه معاملات 10 سال گذشته، ایرانیان در این 2 سال در کشورهای خارجی ملک خریدند.

    وی افزود: کشور ترکیه در صدر کشورهایی است که ایرانی‌ها نسبت به خرید ملک در کشورهای خارجی اقدام کرده‌اند.

    عقبایی با اشاره به دلایل خرید ملک خارجی از سوی ایرانی‌ ها اظهار داشت: یک دسته از افراد به قصد مهاجرت و اقامت نسبت به خرید ملک اقدام می‌کنند اما هدف بخش عمده‌ افرادی که ملک خارجی خریده‌اند سرمایه‌گذاری در این کشورها بوده است.

    وی تاکید کرد: به افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، گرجستان و حتی اروپا و آمریکا ملک خریدند باید بگوییم که سود سرمایه‌گذاری در حوزه ملک ایران بالاتر از همه این کشورها بوده و خرید ملک با نیت سرمایه‌گذاری و سود در کشورهای خارجی اشتباه بزرگی است چراکه در این کشورها ساخت و ساز مسکن صنعتی شده است و عرضه مسکن بسیار بالا و بیش از جمعیت این کشورها است و با توجه به افزایش طول عمر مسکن قیمت مسکن سیر نزولی دارد.

    عقبایی تاکید کرد: افرادی که با نیت سرمایه‌گذاری ملک خارجی خریدند در طول دو الی سه سال به این نتیجه می‌رسند که سود سرمایه‌گذاری در ملک در کشورهای خارجی حتی در آ‌مریکا بسیار کمتر از ایران است.

    وی گفت: عده‌ای هم برای تفریح نسبت به خرید ملک خارجی اقدام می‌کنند و ترجیح می‌دهند پول اضافه خود را خرج خرید خانه در کشورهای خارجی کنند که این افراد هم نگاه متفاوتی دارند و نمی‌توان گفت این گروه درصد بالایی در کشور هستند.

    برچسب ها