عصر خودرو

انتشار ۵ میلیارد دلار اوراق ارزی و ریالی برای توسعه حمل و نقل

قیمت فرآورده‌های نفتی ۵ درصد گران می‌شود

عصر بازار- مشاور اتاق تهران گفت: براساس بودجه سال آینده، قیمت فرآورده‌های نفتی ۵ درصد افزایش می‌یابد.

قیمت فرآورده‌های نفتی ۵ درصد گران می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ابراهیم بهادرانی در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به جزئیات بودجه سال 95 کل کشور، گفت: در لایحه بودجه سال آینده 101 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی، 68.5 هزار میلیارد تومان درآمد نفت، 27.5 هزار میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت و 22 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش شرکت‌ها دیده شده، این در شرایطی است که در بودجه، قیمت نفت معادل 40 دلار در هر بشکه دیده شده و قرار است بالغ بر دو میلیون بشکه نفت صادر شود که این موضوع، ارقام غیرواقعی را نشان می‌دهد.

    مشاور اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: در مصارف بودجه سال جاری 197 هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری و 60 هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: بودجه سال 95 پیشنهادی از سوی دولت 21.5 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که بر این اساس به نظر نمی‌رسد دولت اعتقادی به کوچک‌سازی داشته باشد، ضمن اینکه درآمد مالیاتی 101 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به رقم بودجه امسال 14.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    به گفته بهادرانی، منابع حاصل از فروش نفت در سال 94 معادل 537 هزار میلیارد ریال بوده که در سال 95، 685 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

    مشاور اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر اوراق بدهی مذکور قرار است بابت پرداخت بدهی خود به پیمانکاران، اوراق خزانه یک تا سه ساله منتشر کند، ضمن اینکه قرار است 5 درصد به قیمت فرآورده‌های نفتی اضافه شود.

    وی از در نظر گرفتن 50 میلیارد دلار فاینانس خبر داد و گفت: 50 هزار میلیارد تومان هم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی قرار است با بدهی دولت به سیستم بانکی پایاپای شود و بدهی سیستم بانکی به بانک مرکزی چرخشی را ایجاد خواهد کرد.

    بهادرانی در ادامه به انتشار 5 میلیارد دلار اوراق ارزی و ریالی برای توسعه حمل و نقل و شهرهای جدید در سال 95 اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در سال 94 درآمد حاصل از فروش نفت 537 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود و اکنون نیز قیمت نفت کمتر از آن چیزی است که در بودجه دیده شده، به نظر می‌رسد دولت در سال آینده ارز را با قیمتی بالاتر از آنچه در بودجه دیده شده، بفروشد تا کمبودهای خود را جبران کند.

    مشاور اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: اوراق مشارکتی که دولت در بودجه سال 95 در نظر گرفته، قابل استحصال نیست، چرا که امسال دولت 11 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش‌بینی کرده بود که تا این لحظه 4 هزار میلیارد تومان آن را منتشر کرده است؛ پس باید بازار هدف برای این اوراق تعیین شده و از بازارهای خارجی استفاده شود. وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است تا 500 هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی، منابع حاصل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها