عصر خودرو

عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار و بازارهای سهام که تحت تاثیر امیدواری به بهبود فعالیت اقتصادی چین روی داد، کاهش پیدا کرد.

عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.5 درصد کاهش، به 1613 دلار و 40 سنت رسید. بهای معاملات این بازار در مارس حدود 1.8 درصد و در سه ماهه نخست سال 2020 حدود 6.4 درصد رشد کرده است.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، 1615 دلار و 80 سنت معامله شد.

    استفن اینس، مدیر استراتژیست شرکت اکسی کورپ در این زمینه اظهار کرد: بهبود ارزش دلار و بازده اوراق قرضه و عملکرد بهتر بازارهای سهام، قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داده و همبستگی معکوس میان بازارهای سهام و طلا دوباره در حال شکل گرفتن است.

    با آماده شدن سرمایه‌گذاران برای ابهامات طولانی مدت و تشدید قرنطینه از سوی دولت‌ها و اقدامات محرک مالی و پولی بانک‌های مرکزی برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دلار در برابر رقیبان بزرگ خود قویتر ظاهر شد و صعود کرد.

    بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر آمار مثبت فعالیت کارخانه‌ای چین که امیدها نسبت به بهبود فعالیت اقتصادی این کشور را تقویت کرد، صعود کردند. همچنین پس از مذاکرات دولت آمریکا با شرکت‌های دارویی درخصوص تولید انبوه واکسن ویروس کرونا، بازده اوراق خزانه آمریکا هم افزایش پیدا کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، اعلام تصمیم بانک مرکزی روسیه برای توقف خرید طلا از اول آوریل بدون ارایه هیچ توضیحی در این زمینه بود.

    قیمت‌های نفت هم با افت شدید تقاضا نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در 18 سال اخیر ماندند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 2313 دلار و 94 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش پیدا کرد و به 726 دلار و 51 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 14 دلار و هفت سنت معامله شد.

    برچسب ها