عصر خودرو

بورس آمریکا به شدت سقوط کرد

عصر بازار- بورس بازار سرمایه آمریکا روز دوشنبه اول هفته بر اثر کاهش فعالیت های تولیدی چین و نیز افت قیمت جهانی نفت به شدت سقوط کرد.

بورس آمریکا به شدت سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امروز در ساعات اولیه آغاز هفته کاری، ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک (وال استریت) که از فهرستی متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ در بورس این شهر است، با 1،34 درصد کاهش ارزش روبه رو شد.
    کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهان موجب شد تا سهام شرکت های وابسته به صنعت نفت و فناوری های مرتبط با آن با چنین کاهش شدید در ارزش اقتصادی در شاخص معاملات کل بورس نیویورک مواجه شوند.
    از آنجایی که کاهش قیمت جهانی نفت تاثیر زیادی بر کاهش ارزش شاخص سهام در بازارهای مالی جهان دارد، درصد بالایی از ارزش در بازار سرمایه در بورس های جهان متعلق به شرکت های نفتی و پتروشیمی جهان است که با کاهش ارزش روبه رو می شوند .
    این گزارش همچنین حاکی است، سبد دارایی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری ، صندوق های شرکت های پتروشیمی و نفتی هستند، موجب شده است که شاخص S&P 500 (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از 500 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است امروز 1،45 درصد افت داشته باشد.
    البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک، که بزرگ ترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، نیز 1،97 درصد افت داشت.
    براساس این گزارش، سهام شرکت آمازون با 3،4 درصد؛ فیس بوک با 4،1 درصد، سهام شرکت های وابسته به نفت با 3 درصد؛ شرکت آنادارکو با 6 درصد و نیز شرکت خدمات نفتی ویتر فورت اینترنشنال نیز با 4،9 درصد افت ارزش در این بازار مواجه بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها