عصر خودرو

انعقاد قراردادهای جدید میان ایران و ایتالیا؛ این‌بار در تهران

عصر بازار- بعد از سفر دو هفته پیش رییس‌جمهور و هیات بزرگ اقتصادی ایران به ایتالیا، امروز هیات بلند پایه‌ای از ایتالیا به سرپرستی وزیران کشاورزی و حمل و نقل و امور زیربنایی این کشور وارد ایران می‌شوند تا مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را در دوران پسا برجام ادامه دهند.

انعقاد قراردادهای جدید میان ایران و ایتالیا؛ این‌بار در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در جریان سفر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی ایران به ایتالیا که برای اولین بار جمعی از فعالان بخش خصوصی هم آن را همراهی می‌کردند، بیش از 18 میلیارد دلار قرارداد در بخش‌های مختلف امضا شد.

    در این سفر ایران و ایتالیا 14 سند همکاری در بخش‌های حمل و نقل، راه‌آهن، همکاری های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، همکاری‌های بندری، کشاورزی، حفظ نباتات و دارو قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردند.

    همچنین بخش خصوصی در مذاکرات و ملاقات‌ با بخش خصوصی ایتالیا در مجموع حدود سه میلیون یورو در زمینه‌های فولاد، کشتی سازی و بخش‌های زیربنایی تفاهم‌نامه منعقد کرد.

    اما در سفر دو روزه هیات ایتالیایی به ایران، جمعی از مدیران ارشد صنایع و نزدیک به 200 موسسه و شرکت‌ بخش خصوصی و دولتی حضور دارند که پیش‌بینی می‌شود درباره قرادادهای جدید که مهترین آ‌ن‌ها مربوط به حوزه انرژی و کشاورزی است، مذاکره شود.

    قرار است نماینده شرکت نفتی "انی" هیات ایتالیایی را همراهی کند تا درباره حضور مجدد این شرکت بعد از دوران تحریم در ایران گفت و گو کند.

    این شرکت در تلاش است که برای سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر رقبای خود از جمله شرکت توتال، شل و ... جا نماند و سهمی از بازار ایران داشته باشد و بخشی از نفت مورد نیاز خود را از ایران تهیه کند.

    شرکت ایتالیایی انی پیش از تحریم های نفتی علیه ایران در پروژه های توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی و میادین نفتی دارخوین ایران حضور داشته است.

    همچنین علاوه برحضور شرکت انی، مدیرانی از شرکت بیمه ساچه، چند بانک معتبر ایتالیایی، شرکت های خودروسازی و داروسازی در این سفر حضور خواهد داشت؛ مدیرانی که به نظر می‌رسد برای تحکیم و پیگیری قراردادهایی که در سفر هیات ایرانی به ایتالیا منعقد شده است به ایران آمده اند.

    پیش از این وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی این کشور در آستانه این سفر گفت که "ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی‌اش دروازه‌ای مهم برای تمام مشرق ‌زمین، از افغانستان و پاکستان تا قفقاز و تمام آسیای میانه محسوب می‌ شود و ایتالیا نیز دروازه اروپا در مدیترانه به شمار می‌آید".

    وی گفته که "در سفر به تهران، روزهای کاری بسیار مهمی را برای بررسی تک ‌تک پرونده‌ها در پیش خواهیم داشت و طرح ‌های بسیار مهم و با ارزش میلیارد یورویی برای سرمایه‌ گذاری در طرح‌های جدید در دست است".

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها