عصر خودرو

بخش تحقیقات بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد

لزوم افزایش ۴ میلیون بشکه‌ای تولید اوپک برای ایجاد توازن در بازار

عصر بازار- بخش تحقیقات بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد اوپک برای برقراری توازن در بازار در طی ۵ سال آینده باید تولید روزانه خود را ۴.۱ میلیون بشکه افزایش دهد.

لزوم افزایش ۴ میلیون بشکه‌ای تولید اوپک برای ایجاد توازن در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش جدیدی که توسط بانک آمریکا مریل لینچ منتشر شده، عرضه نفت کشورهای عضو اوپک باید تا سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا بتواند کاهش تولید کشورهای غیرعضو این سازمان را جبران کند.

    در حالی که قیمت نفت خام اخیرا به بشکه ای کمتر از 30 دلار رسیده، انتظار می رود تولید نفت کاهش بیابد.
    این گزارش حاکی است: «تغییر رویه ساختاری به سمت فضای قیمت پایین نفت تاثیرات عمیق و دراز مدتی بر تولید کشورهای غیر عضو سازمان خواهد داشت.»
    انتظار می رود کل عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال 2017 به 56.4 میلیون بشکه برسد و سپس در سال 2020 ترمیم شود و به 57.5 میلیون بشکه یعنی نزدیکی سطح تولید سال 2015 برسد.
    هزینه تولید نفت در چند میدان نفتی در آمریکا، کانادا و برزیل به بالاتر از قیمت های فعلی رسیده است. بنابراین بر اساس این گزارش، ترمیم در تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک بستگی به ترمیم قیمت نفت در میان مدت خواهد داشت.
    این گزارش حاکی است، اگر قیمت نفت در حد 30 تا 40 دلار باقی بماند، هیچ پروژه تولید نفت متعارف یا غیرمتعارفی به تصویب نخواهد رسید.
    اما هرچند به نظر می رسد که تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک از منابع متعارف تا سال 2020 کاهش خواهد یافت، احتمالا نفت شیل به رشد خود ادامه خواهد داد.
    این بدان دلیل است که چرخه سرمایه گذاری برای نفت شیل کوتاه تر از سرمایه گذاری برای تولید نفت از منابع متعارف است.
    «بدین ترتیب، ما پیش بینی می کنیم که اگر قیمت نفت خام آمریکا 40 دلار در هر بشکه باشد، تولید نفت شیل آمریکا 470 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند، اما در رقم 50 دلار رشد تولید باز خواهد گشت. اگر قیمت ها بالای 60 دلار شود، رشد تولید نفت آمریکا بالای 400 هزار بشکه در روز خواهد بود.»
    «ما پیش بینی می کنیم که اوپک برای برقراری توازن در بازار در طی 5 سال آینده باید تولید روزانه خود را 4.1 میلیون بشکه افزایش دهد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو