عصر خودرو

سخنگوی اتحادیه اروپا خبر داد

تمایل اتحادیه اروپا برای اتصال ایران به شبکه گازی کریدور جنوبی

عصر بازار- سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: کمیسیون اروپایی در تلاش است کریدور گازی جنوبی را توسعه دهد تا به منابع وسیع گازی کشورهای آسیای میانه و از جمله احتمالا ایران دسترسی پیدا کند.

تمایل اتحادیه اروپا برای اتصال ایران به شبکه گازی کریدور جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کمیسیون اروپا ایران را به عوان یک منبع احتمالی تامین گاز برای کریدور گازی جنوبی می داند که قرار است گاز را از منطقه دریای خزر به کشورهای اروپایی برساند.

    سخنگوی اتحادیه اروپا گفت، استراتژی انرژی این اتحادیه کریدور گازی جنوبی را پروژه ای کلیدی برای تنوع بخشی به منابع خارجی انرژی اتحادیه اروپا از طریق رساندن گاز  آذربایجان به بازارهای این اتحادیه تلقی می کند.

    وی افزود: «کمیسیون اروپایی همچنین در تلاش است تا کریدور گازی جنوبی را توسعه دهد تا به منابع وسیع گازی کشورهای آسیای میانه و از جمله احتمالا ایران دسترسی پیدا کند.»

    کریدور گازی جنوبی یکی از پروژه های انرژی اولویت دار برای اتحادیه اروپاست. در مرحله اول، گاز تولیدی در قالب بخشی از مرحله دوم توسعه میدان شاه دنیز آذربایجان، منبع اصلی تامین پروژه های کوریدور گازی جنوبی خواهد بود. دیگر منابع نیز می توانند در مراحل بعدی به این پروژه اضافه شوند.

    بر اساس بخشی از مرحله دوم توسعه میدان شاه دنیز، از طریق توسعه خط لوله قفقاز جنوبی و ساخت خط لوله ترانس آناتولی و ترانس آدریاتیک، گاز به ترکیه و بازارهای اروپایی ارسال خواهد شد.

    در روز 16 ژانویه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را لغو کردند. لغو تحریم ها به ایران اجازه می دهد تا نفت و گاز خود را وارد بازارهای جهانی کند.

    بر اساس گزارش مرور آماری دنیای انرژی در سال 2015 که توسط شرکت بی پی منتشر شده، ایران بزرگترین ذخایر گازی اثبات شده جهان (34 تریلیون متر مکعب) را به خود اختصاص داده که 18.2 درصد کل ذخایر اثبات شده گازی جهان به شمار می رود.

    ایران به رغم دارا بودن بزرگترین ذخایر گازی جهان، تنها 5 درصد از سهم تولید گاز جهان را داراست. تولید گاز ایران در سال 2014، 172.6 میلیارد متر مکعب بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو