عصر خودرو

گزارش بازار در هفته نیمه تعطیل آخر تیر ماه؛

اصلاح منطقی روند بورس در بازه زمانی بلند مدت

عصر بازار: بهبود روند بازار سرمایه و کسب بازدهی این بازار به زمان نیاز دارد و و قرار گرفتن در مسیر اصلاح و روند منطقی زمان بر است.

اصلاح منطقی روند بورس در بازه زمانی بلند مدت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهبود روند بازار سرمایه و کسب بازدهی این بازار به زمان نیاز دارد و قرار گرفتن در مسیر اصلاح و روند منطقی زمان‌بر است.

    این در حالی است که شاخص کل بورس دراولین روز هفته نیمه تعطیل آخر تیر ماه 679 واحد نزول کرد و تا رقم 148،68 واحد عقب نشست، حکشتی و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند، در بازار فرابورس نیز شاخص ایفکس 10 واحد افت کرد و به رقم 800 واحد رسید . شتران و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

    در بازار اولین روز معاملاتی این هفته که با جوی نسبتا منفی آغاز به کار کرد، در گروه خودرو و ساخت قطعات خپارس که مدتها لیدر بازار محسوب می‌شد، پرعرضه‌ترین نماد بورسی بازار بود؛ خپارس که با بیش از 46 میلیون صف فروش معاملات خود را آغاز کرد تنها با معامله 2.5 میلیون سهم به کار خود پایان داد.

    به علاوه، خساپا با معامله 52 میلیون سهم که حدود 48 درصد خریدهای آن توسط سهامداران حقوقی انجام شد بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد. حق تقدم خریخت تنها نماد مثبت گروه بود که با صف خرید به کار خود پایان داد. خاور نیز دیگر نماد پرعرضه گروه بود که حدود 13 میلیون سهم در آن معامله شد. همچنین در این گروه شاهد بازگشایی نماد خزامیا و توقف دو نماد خساپا و خنصیر بودیم؛ خزامیا پس از برگزار مجمع و بدون تقسیم سود نقدی با کاهش چند درصدی و در قیمت 147 تومان بازگشایی شد. نماد خگستر پس از برگزاری مجمع و تصویب سود نقدی 74 ریالی در قیمت 270 تومان بازگشایی شد و در نهایت با معامله 1.15 میلیون سهم و قیمت پایانی 267 تومان به معاملات خود پایان داد. ختور نماد قطعه ساز این گروه جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده جهت انتخاب اعضای هیات مدیره در پایان معاملات متوقف شد.

    همچنین در گروه نفتی و پالایشی نماد شبریز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. نماد شتران و حق تقدم آن نیز در ساعت پایان بازار با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت متوقف شدند؛ شتران آخرین پیش بینی سال مالی 93 را با تعدیل مثبت مبلغ 899 ریال اعلام کرد. دلیل عمده این تعدیل افزایش 280 درصدی در درآمدها و هزینه‌های غیر عملیاتی است.

    در گروه بانکی شاهد معاملات قرمز رنگ در اکثر نمادها بودیم ولی در انتها با افزایش تقاضا همراه شدند و نمادها تا محدوده صفر تابلو رشد کردند. لازم به ذکر است که بیشتر نمادهای این گروه به علت برگزاری مجامع عمومی سالیانه در پایان معاملات متوقف شدنداین نکته شایان ذکر است که وضعیت سال جاری بانک‌ها موجب شده است تا بانک‌ها بیش از گذشته به نقدینگی نیاز داشته باشند.

    بر این اساس در گروه ماشین آلات و تجهیزات برقی، بترانس گزارش سه ماهه خود را منتشر کرد؛ بر اساس این گزارش بترانس سود هرسهم سال مالی 94 را بدون تغییر مبلغ 662 ریال پیش بینی کرده و طی دوره3 ماهه توانسته 6 درصد این مبلغ را پوشش دهد.

    گفتنی است در گروه فلزات اساسی نیز معاملات منفی‌ای را تجربه کرد؛ به جز نماد فروس که تنها نماد مثبت گروه بود و در آستانه بالا معاملات بسیار کم حجمی داشت. در نماد میدکو پرحجم‌ترین نماد گروه حدود 4 میلیون سهم معامله شد؛فنوال دیگر نماد این گروه نیز در گزارش 3 ماهه سال 94 مبلغ 4 ریال سود بابت هرسهم محقق کرد. این در حالی است که شرکت در پیش‌بینی جدید خود 28 ریال سود برای سال مالی 94 در نظر گرفته است.که از جمله اخبار مهم گروه‌ها درهفته جاری می‌باشند.

    برچسب ها