عصر خودرو

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران مطرح کرد:

نشانه های تحلیل ها و سیگنال های اشتباه چیست؟

عصر بازار- مدیر امور اعضای کانون کارگزاران گفت نمی توان برای کاهش کانال های تحلیلی و سیگنالی کاری انجام داد، اما می توان با تقویت دانش سرمایه گذاران و تحقیق در خصوص افراد ارائه دهنده تحلیل، از صحت و سقم سیگنال ها و تحلیل ها مطمئن شد.

نشانه های تحلیل ها و سیگنال های اشتباه چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» درباره ازدیاد کانال های تلگرامی و سایت های خبری تحلیلی بورس گفت: به طور کلی کانال های تلگرامی و سایت های اطلاع رسانی و خبری، اگر در فرآیند اطلاع رسانی حرکت کنند، هر چقدر هم که زیاد باشند، برای بازار مفید است. اما تضمینی وجود ندارد که تمام تحلیل های بنیادی که در این سایت ها و کانال های تلگرامی ارائه می شوند، معتبر باشند.

    او در ادامه افزود: در حال حاضر که بازار روند رو به رشد خود را آغاز کرده است، نوسان گیران زیادی برای تبلیغ سهم های خود اقدام می کنند. امکان غربالگری این کانال ها و گروه ها وجود ندارد. زیرا بسیاری از افراد سهم شرکت های زیان ده را خریدند و از طریق تبلیغ سهام خود تلاش در فروش این سهام دارند.

    بهزادفر در ادامه گفت: اکنون نقدینگی زیادی به سمت بازار سرمایه سرازیر شده است، اما خریداران باید بتوانند تفاوت تحلیل ها و خبرهای درست را از نادرست تشخیص دهند. این موضوع نیاز به تقویت دانش سرمایه گذاران دارد. متاسفانه هیچ سیگنال خرید و فروشی قابلیت آزمون ندارد. اما با چند نشانه می توان تشخیص داد که اخبار و تحلیل هایی که ارائه می شوند، درست است یا نادرست.
    او افزود: وقتی در کانال یا گروهی اصرار بیش از حد به خرید یک سهم صورت بگیرد، سهامداران باید به این موضوع شک کنند. همچنین نقل قول های نامعتبر از مدیران شرکت ها یا مدیران اجرایی اقتصادی که منبع معتبرنداشته باشند نیز محل تردید است. البته باید توجه کرد که هر تحلیل موافق و مخالفانی دارد. اگر یک تحلیل یا سیگنال خرید و فروش در جریان دو سویه انتقاد و تایید قرار نگیرد و فقط موافق داشته باشد، ممکن است که نادرست باشد.

    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران خاطرنشان کرد: هیچ تحلیلگری یک شبه تحلیلگر نمی شود، بلکه نیاز به سال ها کار مداوم دارد. به همین دلیل تحلیلگران خبره در بازار شناخته می شوند. اگر فردی آشنایی زیادی با تحلیلگران ندارد، با یک پرس و جوی ساده می تواند از سابقه افراد با خبر شود. خوشبختانه کوچک بودن بازار سرمایه این امکان را برای افراد آماده کرده است و با در نظر گرفتن این موارد می توانند از سرمایه گذاری اشتباه بپرهیزند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها