عصر خودرو

طی هفته گذشته؛

۴۷هزار قرارداد سکه برای تحویل شهریور۹۵ بسته شد

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۶ هزار و ۹۶۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵ هزار میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال رسید.

۴۷هزار قرارداد سکه برای تحویل شهریور۹۵ بسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 47 هزار و 297 قرارداد به معاملات تحویل شهریور سال آینده اختصاص داشت تا این سررسید 78 درصد معاملات بازار را در اختیار بگیرد؛ ارزش این سررسید نیز به بیش از چهار هزار میلیارد و 681 میلیون ریال رسید. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال 95 با حجم 7 هزار و 107 قرارداد و به ارزش بیش از 693 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اسفند با یک هزار و 784  قرارداد به ارزش 170 میلیارد ریال اختصاص یافت. در پایان نیز قرارداد تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با یک هزار و 555 قرارداد به ارزش بیش 105 میلیارد ریال در چایگاه چهارم معاملات قرار گرفت.

    نکته قابل توجه در معاملات هفتگی آتی این بود حجم قرارداهای سررسید اسفند بیشتر از اردیبهشت ماه بود که فعالان بازار عامل اصلی آن را رشد تقاضا قبل از سال جدید عنوان کرده اند.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت 967 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/68 درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 976 هزار تومان معامله شد و رشد 0/75 درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 986 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 0/75 درصدی نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید شهریور ماه با رشد 0/65 با قیمت 999 هزار تومان معامله شد.

    به گفته کارشناسان بازار سکه طی این روزها تقاضا برای سکه آتی و نقدی افزایش یافته و سکه سررسید شهریور ماه تنها یک قدم تا رسیدن به مرز یک میلیون تومانی فاصله دارد. بر این اساس به نظر می رسد سررسیدهای دورتر در ماه پایانی سال جاری به دلیل رشد تقاضا به کانال یک میلیون تومانی ورود کنند.

    از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنج شنبه گذشته، نسبت متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، واکنش نشان داد و افزایش اندکی را تجربه کرد؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 966 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 481 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 258 و سکه یک گرمی با نرخ 172 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی به خصوص چین و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

    از سوی دیگر به عقیده تحلیل گران به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1130 دلار باشد و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1110 دلار و سپس 1085 دلار کاهش خواهد یافت.

    همچنین سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1175 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1195 و سپس 1210 دلار افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو