عصر خودرو

اقدامات روسیه برای جلوگیری از تأثیر اقتصادی ویروس کرونا

عصر بازار- پوتین دستور داد یک‌سری اقداماتی در کشور برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس کرونا انجام شود که از جمله آن دریافت مالیات به صورت عادلانه به ویژه از شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران ویژه است.

اقدامات روسیه برای جلوگیری از تأثیر اقتصادی ویروس کرونا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اقدامات گسترده‌ای را برای مقابله با اثرات اقتصادی ویروس کوید19 اعلام کرد. شاکله این اقدامات این است که هر کسی به طور عادلانه سهم مالیاتی خود را پرداخت کند.

    براساس اعلام رئیس‌جمهور روسیه، همه پرداخت‌های درآمدی باید مالیات‌های متناسبی با آن را بدهد.

    پوتین همچنین اعلام کرده که مالیات سرمایه‌های خارجی باید به 15 درصد افزایش یابد.

    پوتین که ظاهراً از نابرابری پرداخت مالیاتی در این کشور هم چندان رضایت ندارد گفته است: در حال حاضر دوسوم سرمایه‌ها و در حقیقت درآمد افراد خاص و ویژه، تنها در محدوده 2 درصد مالیات پرداخت می‌کنند، در حالی که شهروندان حتی با درآمدهای اندک، مالیات‌های 13 درصدی می‌پردازند و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در پرداخت مالیات بی‌عدالتی صورت می‌گیرد.

    پوتین همچنین از کابینه خواسته که به مشاغل کوچک و متوسط تنفس شش ماهه در پرداخت مالیات بدهد که این علاوه بر مالیات‌های فروش است. همچنین از بانک مرکزی این کشور خواسته است اقداماتی را برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها انجام دهد که این اقدامات مربوط به تنفس شش ماهه پرداخت‌های مربوط به وام مسکن و همچنین پرداخت‌های اعتباری است.

    رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کارمندان هشدار داده که به حفظ و پایداری بازار کار کمک کنند و همچنین آنها را مکلف کرده تا اینکه حداقل حقوق را طوری تعیین کنند که به نفع بیکاران باشد.

    برچسب ها