عصر خودرو

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد

ویروس کرونا تهدیدی برای نابودی ۳۷ میلیون شغل در آمریکا

عصر بازار- طبق نتایج تحقیق جدید سازندگان شاخص کیفیت شغلی (جی‌کیوآی) بخش خصوصی آمریکا، بیکاری در ایالات متحده در هفته‌ها و ماه‌های آینده به سطح بی‌سابقه‌ای خواهد رسید.

ویروس کرونا تهدیدی برای نابودی ۳۷ میلیون شغل در آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، طبق نتایج تحقیق جدید سازندگان شاخص کیفیت شغلی (جی‌کیوآی) بخش خصوصی آمریکا، بیکاری در ایالات متحده در هفته‌ها و ماه‌های آینده به سطح بی‌سابقه‌ای خواهد رسید.

    در این بررسی به احتمال تعطیلی اجباری فعالیت‌های تجاری در شهرها، کلان‌شهرها و ایالات آمریکا، در تلاش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره شده است.

    داده‌های آماری این تحقیق نشان می‌دهد که 37 میلیون شغل آمریکا با تعطیلی موقت به وجود آمده با بحران سلامت، در خطر اخراج قرار دارند.

    مقامات جی‌کیوآی در یادداشتی نوشتند: بسیاری از این کارگران شغل‌هایی دارند که درآمد آن به شدت پایین‌تر از میانگین درآمد جامعه است. این افراد به ویژه از توقف فعالیت‌های اقتصادی به علت پاندمی ویروس آسیب‌پذیر هستند.

    در این تحقیق مشخص شد که رستوران‌ها بیشترین آسیب را خواهند دید و در آینده نزدیک 9 میلیون شغل در این بخش از دست خواهد رفت. به دنبال آن 3.2 میلیون شغل در بخش آموزش نابود خواهد شد، در حالی که در بخش فروشگاه‌های عمومی 2.8 میلیون شغل از دست خواهد رفت.

    همین حالا سیل عظیمی از درخواست‌های حقوق بیکاری به وجود آمده است و آن طور که داده‌ها نشان می‌دهد رقم این درخواست‌ها می‌تواند به زودی از رکورد 6.6 میلیون نفر ثبت شده در بحران بزرگ 2009 فراتر برود.

    برچسب ها