عصر خودرو

پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می‌شود

عصر بازار-وعده عرضه املاک و مسکن در بورس کالا که اواسط زمستان سال گذشته داده شد، به مراحل اجرایی خود نزدیک شده است و آخرین اخبار از فراهم شدن مکانیزم‌های معاملاتی در بورس کالا برای معاملات مسکن حکایت دارد.

پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، یکی از برنامه‌های بورس کالا مذاکره با وزارت راه و شهرسازی برای تهاتر محصولات مورد نیاز ساخت مسکن در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن بود. در این راستا، مدیرعامل بورس کالا به ایسنا گفته بود مذاکرات اولیه‌ بین بورس کالا و وزارت مسکن برای راه‌اندازی بازار تهاتر پروژه‌های مسکن صورت گرفته است.

    آن‌طور که سلطانی نژاد گفته، مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم بازار تهاتری محصولاتی که برای مسکن و پروژه‌های انبوه نیاز است را راه‌اندازی کنیم.

    جزئیات معاملات مسکن در بورس کالا

    طبق این مذاکرات قرار بود به برخی پیمان‌کاران اعتباراتی داده شود که مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد، تیر آهن، سیمان و... بخرند و مسکن بسازند.

    در این راستا اگر پول به پیمانکاران داده شود، زمان خرید هم مهم است. در واقع وزارت راه و شهرسازی محصولی که می‌خواهد را در قالب برگزاری مناقصات خریداری می‌کند و پول از ناحیه مرجعی که اعتبار را تصویب می‌کند به طور مستقیم به فروشنده پرداخت خواهد شد.

    در طرح‌های بزرگ مسکن، دولت برای اجرای طرح باید مبلغی را به پیمانکاران پرداخت کند. در این زمینه به جای پرداخت پول به پیمانکاران با استفاده از مکانیزم بورس، وجه آن را به تولیدکننده مصالح پرداخت می‌کند و فقط مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد. به این صورت منابع صرف خرید مواد اولیه می‌شود.

    بر این اساس، طبق آخرین اخباری که از سوی بورس کالا اعلام شده است، مذاکرات اولیه با وزارت راه و شهر سازی به منظور بهره گیری از مکانیزم‌های معاملاتی بورس کالا در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن نیز انجام شده تا معاملات مسکن بعد از مجوز قانونی صرفا در بازار تحت نظارتی که مانع سفته‌بازی می‌شود صورت گیرد؛ بنابراین بورس کالا به عنوان یک طرف مذاکره، آماده انجام طرح مذکور است و طرح باید از سوی وزارت راه و شهرسازی عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو