عصر خودرو

گام‌های بورس کالا در راستای «جهش تولید»

عصر بازار- به دنبال نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان «جهش تولید»، مدیر عامل بورس کالا به تشریح برنامه‌های این بورس برای تحقق شعار پرداخت.

گام‌های بورس کالا در راستای «جهش تولید»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «حامد سلطانی‌نژاد» امروز (یکشنبه)  به راه های تحقق شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: مهمترین الزامات تحقق شعار سال 99،  تلاش همدلانه با نگاه بلندمدت به منافع است.

    وی ادامه داد: بورس کالای ایران به منظور تحقق شعار جهش تولید در تلاش خواهد بود زیرساختارهای این بورس را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد تا زیرساخت های بهتری را برای ذی نفعان خود در این بازار فراهم کند.

    سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: بورس کالا به منظور موفقیت در فعالیت خود برای تحقق شعار سال 99 از نقطه نظرات همه فعالان بازار و کارشناسان استفاده خواهد کرد.

    مدیر عامل بورس کالا گفت: راه اندازی معاملات اموال غیرمنقول مازاد دولت و بانک ها در راستای مولدسازی امول راکد و افزایش شفافیت، راه اندازی تسویه چندمرحله ای معاملات با هدف توسعه معاملات بلندمدت، فراهم کردن زمینه افزایش عرضه های منظم، اطمینان خاطر به تولیدکنندگان در تامین بی دغدغه مواد اولیه در بازار فیزیکی از مهمترین برنامه های بورس کالای ایران در سال جهش تولید ملی است.

    وی خاطرنشان کرد: توسعه معاملات کشف پریمیوم با هدف ایجاد اطمینان از فروش یا خرید کالایی که در آینده تولید خواهد شد، تعامل با شبکه بانکی برای ایجاد امکان تامین مالی خریدارن سلف با تودیع وثایق کم هزینه، توسعه بازار گواهی سپرده کالایی با هدف تبدیل موجودی انبار راکد به اوراق بهادار، توسعه بازار مشتقه کالایی به منظور ارائه ابزار مدیریت ریسک قیمت کالا، همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تدوین پیش‌نویس قانون انبار در کشور با هدف گسترش انبارداری عمومی از دیگر اقدامات در دستور کار بورس کالا برای تحقق شعار سال 99 است.

    برچسب ها