عصر خودرو

انتظار بازارسهام برای عرضه اولیه

ادامه روند صعودی بورس تا سال آینده

عصر بازار- یک فعال بازارسهام معتقد است: اگر در این هفته عرضه اولیه پتروشیمی فجر وارد بورس شود، امیدواریم با ورود پول جدید به بازارسهام شاهد رونق بازار سهام باشیم و به نظر می‌رسد تا تیر ماه سال ۹۵ صعود ملایم در بازارسهام ادامه پیدا کند.

ادامه روند صعودی بورس تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  اقتصادنیوز، بورس تهران در هفته‌ای که گذشت با رشد 3.7 درصدی در بین بازارهای رقیب در جذب سرمایه‌ها موفق عمل کرد. در نتیجه بازدهی بازارسرمایه از ابتدای سال تاکنون به 17.8 درصد رسید. در این هفته بازهم رکودشکنی‌های شاخص بورس ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با بیش از 2 هزار واحد افزایش دو کانال 71و 72 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع کانال 73 هزار واحدی ایستاد.

    در این هفته‌ لیدرهای بازار نیز جابه جا شدند به طوریکه در اوایل هفته خودرویی ها وبانکی ها بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران بودند اما در روزهای اخر هفته گروه‌های معدنی و فلزی و پتروشیمی‌ها مورد اقبال قرار گرفتند.

    در این رابطه، ایمان مقدسیان تحلیلگر بازارسرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روند صعودی را در اغلب روزها پشت سرگذاشت و در این بین گروههای خودرویی، بانکی، معدنی، فلزی و پتروشیمی بیشتر در کانون توجه بودند.

    این کارشناس بازار سهام افزود: برخی از سهم‌ها با توجه به معاملاتی که در هفته گذشته داشتند با چشم‌اندازهای جدیدی مواجه شدند و قیمت‌هایی معامله می‌شدند که از سقف‌های قبلی بالاتر بودند، به طور مثال پس از مدت ها گروههای معدنی و فلزی با رشد قابل توجهی مواجه شدند. در مجموع انتظار بر این است، روند صعودی بازار با شدت کم‌تری تا فصل مجامع ادامه پیدا کند و به نظر می‌رسد تا تیر ماه سال 95 صعود ملایم در بازارسهام ادامه پیدا کند.

    مقدسیان خاطر نشان کرد: برای ادامه روند صعودی شاخص باید چند فاکتور را مد نظر قرار داد. نرخ بهره بانکی، قیمت مواد اولیه در بازارجهانی و قیمت نفت هریک فاکتورهای بنیادی در این بازار محسوب می‌شوند و ممکن است روند صعودی بازارسهام در ماه‌های آینده  تحت تاثیر قرار دهند. اما انچه مشخص چشم انداز این بازار تا سال آینده صعودی است.

    او درباره پیش بینی روند بازار سهام در هفته آینده گفت:اگر در این هفته پتروشیمی فجر وارد بورس شود امیدواریم با ورود پول جدیدی به بازارسهام شاهد رونق بازار سهام باشیم اما از آنجایی که این شرکت، شرکت بزرگی است و حجم زیادی از سرمایه‌ها را به خود اختصاص می دهد به نظر می رسد در شروع معاملات شوک و فشاری در نمادهای دیگر اضافه شود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد در هفته آینده گروه‌های خودرویی و پالایشی در  روزهای اول هفته بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

    مقدسیان در خصوص تاثیر ریزش بورس‌های جهانی در بورس ایران خاطر نشان کرد: بخشی از بازارسهام ایران که وابسته به قیمت‌های جهانی است مانند فلزات و نفت می تواند در بازار سهام ما اثرگذار باشد در حال حاضر طبق آخرین آمار در چند روز اخیر قیمت فلزات، روی و مس رشد کرد، قیمت نفت هم کمی نسبت به قبل بالا رفته است. اما در مجموع فلزات در قیمت‌های جهانی اهمیت به سزایی دارد.

    او تاکید کرد: بورس‌های جهانی در بازارسهام ما اثرگذار است. بورس تهران از دی 92 تا دی 94 به شدت منفی بود. البته با اصلاح قیمتی که در این دو سال به وجود آمده است به بازار سهام کمک خواهد کرد تا نسبت به این مسائل دیرتر واکنش نشان دهد اما باید به این موضوع توجه کرد که با فضای منفی در اقتصاد جهانی قطعا بازار سهام ما نیز متاثر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها