عصر خودرو

قیمت طلا به ۱۱۵۸ دلار رسید

عصر بازار- هر اونس طلا در معاملات امروز در برابر ۱۱۵۸ دلار معامله شد که نزدیک بالاترین رقم از ماه اکتبر است.

قیمت طلا به ۱۱۵۸ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار به دلیل تردیدها درباره تداوم سیاست افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا کاهش پیدا کرده، قیمت طلا امروز به نزدیکی بالاترین رقم از ماه اکتبر رسید و در مسیر ثبت قوی ترین رشد هفتگی در طی یک ماه گذشته قرار گرفت.

    وضعیت متزلزل اقتصاد جهانی موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده و فلز زرد را به یکی از دارایی ها با بهترین عملکرد در سال 2016 تبدیل کرده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 9 درصد رشد داشته است.
    دیگر فلزات گرانبها نیز از قیمت طلا دنباله روی کرده اند. قیمت نقره و پالادیوم به بالاترین رقم ها در چند ماه گذشته رسیده است.
    در حال حاضر سرمایه گذاران روی گزارش بازار کار آمریکا که قرار است اواخر امروز منتشر شود متمرکز شده اند و تحلیلگران می گویند انتشار آمارهایی ضعیف تر از حد انتظار می تواند موجب تداوم افزایش قیمت طلا شود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز  پس از رسیدن به رقم 1157 دلار و 20 سنت در روز پنجشنبه که بالاترین رقم از 29 اکتبر بود، امروز نیز حدود یک دلار افزایش یافت و به 1158 دلار در هر اونس رسید.
    قیمت فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون بیش از 3 درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اوایل ژانویه تاکنون قرار دارد.
    روند افزایش طلا این هفته پس از آن شدت گرفت که یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا گفت، باید وضعیت مالی انقباضی و تضعیف چشم انداز اقتصاد جهانی در تعیین سیاست پولی آمریکا مورد نظر قرار گیرد.
    افزایش حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، ادامه داشت و روز پنجشنبه به 22.3 میلیون اونس یعنی بالاترین رقم از اواخر اکتبر رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها