عصر خودرو

بخش خصوصی ظرفیت زیادی در صادرات دارد

کاهش هزینه صادرکنندگان با اجرای برجام

عصر بازار- یک پژوهشگر اقتصادی از ظرفیت زیاد بخش خصوصی برای صادرات کالا خبر داد و گفت: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های سوئیفت هزینه های صادرکنندگان کاهش یافته و از دلال بازی صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی جلوگیری می شود.

کاهش هزینه صادرکنندگان با اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آرین آقابیگی روز جمعه در اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران افزود: چین، افغانستان، امارات متحده، تایوان و هند در دوران تحریم پنج مقصد صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی بودند.
    وی بیان داشت: در دوران تحریم های ظالمانه 82 درصد صدور کالاهای ایران به کشورهای همسایه، چین و آسیای میانه بوده است.
    آقابیگی اظهار داشت: بخش خصوصی در صادرات کالاهای غیرنفتی از ظرفیت های زیادی برخوردار است و می تواند در 900 قلم کالایی که ایران می تواند آنها را صادر کند نقش مهمی بر عهده بگیرد.
    این پژوهشگر اقتصادی تاکید کرد: با پیش بینی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول مبنی بر 5.8 درصدی رشد اقتصادی ایران، چشم اندازهای خوب اقتصاد ایران را نشان می دهد و اظهارات برخی مقامات کشورمان مبنی بر رشد چهار درصدی اقتصاد بارقه های امید را در بین فعالان اقتصادی و تجاری کشور به وجود آورده است.
    آقابیگی گفت: پس از 10 تا 12 سال با لغو تحریم ها و سوئیفت بار دیگر کشور در وضعیت عادی قرار گرفته است و بخش خصوصی باید همت بیشتری را برای افزایش صادرات کالا و خدمات داشته باشد.
    این پژوهشگر اقتصادی تاکید کرد: نباید همه از دولت توقع داشته باشند که در عرصه صادرات وارد شود بلکه بخش خصوصی و شرکت های کوچک و متوسط در دوران پساتحریم در بخش صادرات کالا و خدمات می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
    وی گفت: در شاخص عملکرد صادرات باید صادرات کالاهایی که برای ایران مزیت بزرگی هستند مورد توجه قرار گیرد و شرکت های کوچک و متوسط در تولید این کالاها باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا از ظرفیت های صادراتی ایران به بازارهای جهانی استفاده بهینه شود.
    آقابیگی گفت: بازارهای منطقه ای برای صادرات کالاهای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و در این راستا باید علاوه بر حفظ بازارهای منطقه ای شناسایی دیگر بازارهای صادراتی برای توسعه اقتصادی کشور بسیار راه گشا خواهد بود.
    در نخستین کنفرانس صادر کنندگان ایرانی سیاست های صادراتی کشور توسط شرکت های کوچک و متوسط مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا از ظرفیت های بازارهای کشورهای همسایه و جاده ابریشم به نحو مناسبی در رشد و توسعه اقتصادی ایران استفاده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها