عصر خودرو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن:

می‌توان بخشی از اقتصاد را به معدن وابسته کرد

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: ما اعتقاد نداریم که می‌توان معدن را جایگزین نفت کرد، زیرا به نظر من شعار است، اما می‌توانیم بخشی از اقتصادمان را به معدن وابسته کنیم.

می‌توان بخشی از اقتصاد را به معدن وابسته کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، نادعلی اسماعیلی در گردهمایی اجلاس سران خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور اظهار کرد: هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه تولید را حمایت کنیم زیرا تولید رکن اصلی شکوفایی اقتصاد کشور است.

    وی افزود: کشور ما کشور پتانسیل‌داری است و جزو 15 کشور اول معدنی دنیا محسوب می‌شود و در بعضی رگه‌های ماده‌های معدنی جایگاه بالایی دارد.

    اسماعیلی تصریح کرد: معدن چشمه جوشان بخش صنعت است و به لطف خدا بخش معدن، در حد نسبی خوب بوده است؛ امیدواریم رکود از کشور خارج شود و بخش ساختمان راه بیفتد آن موقع بخش معادن ما بسیار می‌توانند تقش اساسی داشته باشد.

    وی بیان کرد: در 8 سال تحریم‌های ظالمانه به نظر من بخش معدن نقش خود را به خوبی ایفا کرده است زیرا با داشتن مواد اولیه تحریم کنندگان نتوانستند به کشور ما ضربه بزنند و ما کشور تولیدکننده و مولد بودیم و مواد اولیه فولاد، مس، صنعت ساختمان، کاشی و سیمان را در اختیار داشتیم.

    اسماعیلی بیان کرد: بخش معدن بخش پرزحمت و دیربازده و سختی است و اگر جواب داد آن موقع می‌توائد نقش اساسی داشته باشد. اگر بستری برای معدن یعنی این چشمه جوشان بخش صنعت، فراهم و حمایت کنیم و معدن تولید کند، قطعا می تواند راه صنعت را آسان کند.

    وی افزود: آماده هستیم با همه انجمن‌ها و تشکل‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط برقرار و تبادل نظر کنیم و به بررسی مشکلات بپردازیم تا بتوانیم نقشی در اقتصاد کشور که همان اقتصاد مقاومتی است، داشته باشیم.

    همچنین در ادامه این نشست بیژن پناهی زاده، رییس خانه صنعت و معدن خوزستان اظهار کرد: در این نشست‌ها برای بررسی مشکلات بخش صنعت و تولید متاسفانه به خلا قانونی برخورد می‌کنیم.

    وی افزود: به عنوان مثال مسئولین تامین اجتماعی نمی‌توانند جرایم بیمه‌ای را ببخشند زیرا مجلس از بخشش این نوع جرایم جلوگیری کرده است و می توان علاوه بر تامین اجتماعی به نواقص یا عدم انجام کامل قوانین بانکی، مالیاتی و گمرکی اشاره کرد.

    رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان تصریح کرد: در رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید لوازم حیات تولید فراهم شود و در جهت این اقتصاد یکی از اقدامات باید مبارزه با فساد و رانت است که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

    پناهی زاده عنوان کرد: همچنین ساختار نهادی کشور باید در جهت تولید محور شدن شکل بگیرد نه اینکه مردم را به سمت کارهای غیرمولد هدایت کنیم و همچنین افراد بی ریشه و غیر متخصص در منصب‌ها نگذاریم که بعدا عملکرد آن‌ها دردسرساز باشد.

    وی افزود: در این سال‌ها بخش خصوصی به دلیل افزایش نرخ ارز و عدم امکان واردات مواد اولیه و ماشین آلات و غیره بیشترین آسیب را دید و دولت در حال حاضر چه هدفی یا راهکاری در پساتحریم برای بخش تولید و بخش خصوصی دارد و چگونه می خواهد این ضررها را جبران کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها