عصر خودرو

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه خبر داد:

فراهم آمدن امکان صدور روادید بلندمدت برای سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار- مدیرکل کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی جهت تهیه رویداد بلندمدت و مولتی‌پل(Multiple Visa) یا کثیر المسافره برای افراد سرمایه‌گذار انجام شده است.

فراهم آمدن امکان صدور روادید بلندمدت برای سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی چگینی در مراسم افتتاحیه طرح صدور چاپ و گذرنامه که امروز (14 بهمن ماه) در اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: آغاز صدور و چاپ گذرنامه در خوزستان کار بسیار ارزشمندی است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آن را انجام داده است و اهمیت این کار به واسطه مسئولیتی که وزارت امور خارجه در ارتباط گذرنامه و خدماتی که به ایرانیان در داخل و خارج می‌دهد، بسیار بالا است.

    وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یک نیروی صرفا انتظامی و امنیتی نیست بلکه نیرویی برای پیشبرد امور در بخش فناوری و خدمات‌رسانی و کوتاه کردن رویه‌ها و روش‌ها است و فرماندهان این مجموعه همگی افرادی با بصیرت و روشنفکر هستند.

    چگینی گفت: وزارت امور خارجه اهمیت بسیار خاصی برای گسترش امور درگیر کردن همه کشور با خارج از کشور قائل است. در این راستا، وزارت امور خارجه 28 دفتر در سرتاسر کشور و به خصوص استان‌هایی که اتباع خارجی به آنا وارد می‌شوند، برقرار کرده است.

    مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد: امور مربوط به جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال و گردشگری در هر صورت با اتباع بیگانه ارتباط پیدا می‌کند. در واقع فعالیت‌های وزارت امور خارجه در آن سوی سکه و کمک به نهادهای نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است.

    وی گفت: خوزستان یکی از استان‌های بسیار مهم کشور برای وزارت امور خارجه است و در تحلیل‌های مرکز هماهنگی‌ها اقتصادی و استراتژی وزارت خارجه جایگاه خاصی دارد. خوزستان، استانی فوق‌العاده برای گسترش تجارت و جلب سرمایه‌گذاری خارجی است و همچنین دارای استعداد نیروی انسانی بسیار ارزشمندی است. این استان مرزهای مختلفی دارد و قلب اقتصاد کشور است و امیدواریم که استعدادهای خوزستان را از بالقوه به بالفعل برسانیم.

    چگینی بیان کرد: در بعد تجارت و توسعه می‌توان از مرزهای زمینی و دریایی و هوایی در خصوص تجارت استفاده کرد. در این ارتباط، در جلسه‌ای که در استان قازان کشور روسیه برگزار شده بود، مساله خواهرخواندگی خوزستان و قازان را که بزرگ‌ترین استان مسلمان‌نشین و دومین استان صنعتی روسیه است، با نخست وزیر قازان در میان گذاشتیم.

    وی ادامه داد: تجارت داخلی کل روسیه از طریق استان قازان شکل می‌گیرد و اگر امکان خواهرخواندگی خوزستان با استان‌های غنی دیگر کشورها مانند روسیه فراهم شود می‌توان با استان‌های روسیه رابطه تجاری مناسبی برقرار کرد.

    مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در بحث اشتغال خوزستان یکی از استان های محروم کشور است و سزاوار است که زمینه اشتغال برای این استان فراهم آید. همچنین مساله توریسم و توریسم‌درمانی در خوزستان بسیار اهمیت دارد.

    وی افزود: هم اکنون حجم زیادی از بیماران کشورهای همسایه و غیرهمسایه برای معالجه ارزان و تخصصی به ایران و به خصوص خوزستان می‌آیند. کشور عراق به صورت بالقوه کشوری غنی است، چرا از این کشور در جهت افزایش سرمایه استفاده نشود؟

    چگینی ادامه داد: به صورت سنتی مردم و جوانان خوزستانی در کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس به استقرار سرمایه‌گذاری درازمدت پرداخته‌اند که هر کدام از این هم‌وطنان می‌توانند توانمندی‌هایی را در جهت توریسم‌درمانی برای خوزستان جلب کنند.

    وی گفت: در خصوص مرز هوایی اهواز و دزفول در خوزستان می توانند مرز هوایی باشند. همچنین در بخش صادرات محصولات مخلتف خوزستان در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی در بازار 250 میلیون نفری در کشور روسیه وجود دارد. که امیدواریم بخش خصوصی به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد.

    مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به لزوم تسهیل جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم جهت تهیه رویداد بلندمدت و مولتی‌پل(Multiple Visa) یا کثیر المسافره برای افراد سرمایه‌گذار انجام شده است. همچنین اگر تجار کشورمان شریک خارجی دارند با مشکل روادید مواجه هستند، روادید مولتی‌پل یک‌ساله و حتی کثیرالمسافره سه‌ساله برای آن افراد صادر می شود و به شخص سرمایه‌گذار اقامت نیز داده می‌شود.

    چگینی بیان کرد: با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه‌ و کمرشکنی که علیه کشور ما وضع شده بود، فرصت‌های بسیار زیادی به وجود آمده است. قبل از برداشته شدن تحریم‌ها برای صادرات پرتقال به روسیه، زمانی به ما ویزا داده می‌شد که زمان فصل آن میوه گذشته بود ولی اکنون می‌توان از امکانات جدیدی که ایحاد شده استفاده کرد.

    وی عنوان کرد: اکنون حتی موانع را در جهت صادرات محصولات کشور به روسیه برداشته‌ایم و قراردادهایی با روسیه و هند امضا کرده‌ایم تا حداکثر 3 روزه به تجار ما روادید بدهند.

    مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: ما متاسف هستیم که بعضی تجار کشور واسطه صدور کالاهای کشور ترکیه از طریق ایران برای روسیه می‌شوند، در حالی که محصولات ما در این کشور مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها