عصر خودرو

براساس آمار ۹ ماهه؛

آهن و فولاد چهارمین کالای عمده صادراتی ایران

عصر بازار- سازمان توسعه تجارت ایران با انتشار آماری اعلام کرد، ارزش صادرات آهن و فولاد در ۹ ماه نخست امسال (منتهی به آذر) به ۷۶۳ میلیون دلار رسید و این تولیدات جایگاه چهارمین کالای عمده صادراتی را در کشور به دست آورند.

آهن و فولاد چهارمین کالای عمده صادراتی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس آمار 9 ماهه 1394 (از ابتدای فروردین تا پایان آذر )، فولاد سازان یک میلیون و 661 هزار تن انواع تولیدات فولادی صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 561 هزار تن)، رشد 6 درصدی نشان می دهد.

    همچنین در مدت مزبور، یک میلیون و 178 هزار تن صادرات فولاد خام ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که رقم 803 هزار تن بود، رشد 47 درصدی دارد.
    بنابراین در دوره این گزارش در مجموع بیش از دو میلیون و 800 هزار تن اقلام فولادی ( خام و تولیدات) به بازارهای هدف صادر شد.
    مجموع صادرات فولادی در سال گذشته دو میلیون و 500 هزار تن بود.
    رکود اجرای طرح های عمرانی و به ویژه طرح مسکن مهر، موجب شد تا فولاد سازان کشور با مازاد در دو بخش خام و تولیدات مواجه شوند .
    سازمان توسعه تجارت ایران، پنج قلم عمده کالای صادراتی در 9 ماهه 1394 (منتهی به آذر) را گازهای نفتی و هیدرو کربورهای گازی، پروپان، قیرنفت، تولیدات آهن و فولاد و پلی اتیلن گرید فیلم اعلام کرد .
    بررسی ها نشان می دهد در دوره یاد شده، چین با جذب پنج میلیارد و 51 میلیون دلار، عراق با چهار میلیارد و 321 میلیون دلار، امارات با سه میلیارد و 871 میلیون دلار، هند با یک میلیارد و 979 میلیون دلار و افغانستان با یک میلیارد و 890 میلیون دلار پنج بازار نخست صادراتی ایران بودند .
    جمهوری اسلامی چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و قرار است در افق 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به رقم 55 میلیون تن برسد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها