عصر خودرو

اوضاع بازارهای کالایی جهان خوب نیست

کمترین سطح تقاضای مس در ۲ سال اخیر

عصر بازار: تقاضای مس، فلزی که در بسیاری از صنایع و محصولات کاربرد دارد در بازارهای جهانی به کمترین سطح خود در ۲ سال اخیر رسیده است؛ این آمار نشان‌دهنده آن است که بحران به وجود آمده در بازار کالای جهانی می‌تواند از این هم بدتر شود.

کمترین سطح تقاضای مس در ۲ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، محاسبات نشان می‌دهد تقاضای مس در بازارهای جهانی به کمترین سطح خود در 2 سال اخیر رسیده است. این آمار نشان‌دهنده این موضوع است که بحران بوجود آمده در بازار کالای جهانی می‌تواند بدتر شود.

    تعداد درخواست‌های‌ خرید مس از بازار فلزات لندن نشان‌ می‌دهد، قراردادهای درخواست تحویل مس از انبارهای بازار فلزات لندن به کمترین میزان خود از ماه مارس سال 2013 رسیده است. این در حالی است که ذخایر مس این انبارها طی سال گذشته 2 برابر شده است.

    متیو ووناکت تحلیل‌گر ارشد CRU گروپ می‌گوید، با بررسی شرایط اساسی بازار در می‌یابیم که طرف عرضه بازار به خوبی تامین می‌شود. این مورد بیانگر آن است که در حال حاضر، نیازی به تامین کالا از بازارهای آتی مشاهده نمی‌شود. باید در نظر داشت تقاضا به طور کلی کاهش داشته است و این به معنای کاهش تقاضا فقط از جانب چین نیست.

    روز چهارشنبه نیز در جریان گزارشی، گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را از قیمت مس کاهش داده است. آنها دلیل این کار را کاهش رشد تقاضای مس چین به کمترین میزان خود در 2 دهه اخیر اعلام کرد‌ه‌اند.

    برچسب ها