عصر خودرو

مدیر سابق فدرال‌رزرو:

اقدامات فدرال‌رزرو خطر رکود را از بین نبرده است

عصر بازار- یک مقام سابق فدرال‌رزرو گفت: اقدامات اخیر این بانک، شامل کاهش نرخ بهره آمریکا، جای تقدیر دارند اما با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی شیوع ویروس کرونا هنوز احتمال رکود اقتصادی وجود دارد.

اقدامات فدرال‌رزرو خطر رکود را از بین نبرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، یک مقام سابق فدرال‌رزرو می‌گوید اقدامات اخیر این بانک، شامل کاهش نرخ بهره آمریکا، جای تقدیر دارند اما با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی شیوع ویروس کرونا هنوز احتمال رکود اقتصادی وجود دارد.

    دنیس لاکهارت، رئیس فدرال‌رزرو شعبه آتالانتا از 2007 تا 2017 در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: من معتقدم قطعاً شرایطی مهیا شده که ریسک رکود وجود دارد و ما با توجه به تحولات مربوط به این ویروس با شرایط مبهم بسیاری روبرو شده‌ایم و هیچکس واقعاً نمی‌داند تأثیرات اقتصادی آن چه خواهد بود.

    وی اضافه کرد: من معتقدم ما باید از فدرال‌رزرو تشکر کنیم چراکه تا حد ممکن جلوتر از منحنی تغییرات حرکت کرده‌اند.

    فدرال‌رزرو یکشنبه شب نرخ بهره خود را به 0-0.25 درصد کاهش داد و برنامه خرید 700 میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه‌داری و مسکن را آغاز کرد.

    یک هفته قبل از آن هم فدرال‌رزرو در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره خود را 50 صدم درصد کاهش داده و به 1-1.25 درصد رسانده بود.

    لاکهارت می‌گوید: به این ترتیب فدرال‌رزرو تمام فشنگ‌های اسلحه خود را شلیک کرده است (از دیدگاه نرخ بهره) و این گزینه‌های کمتری را برای حمایت از اقتصاد آمریکا در آینده در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

    برچسب ها