عصر خودرو

Kish Invex۲۰۱۵ نتیجه داد:

پیشنهاد فروش سهام ۴۱ شرکت‌ دولتی به ژاپنی‌ها

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ بـرای فـروش سهـام شرکت‌های ایرانی به ژاپن سفر کرد.

پیشنهاد فروش سهام ۴۱ شرکت‌ دولتی به ژاپنی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از همشهری آنلاین، سیدجعفر سبحانی، مشاور عالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به جزئیات این موضوع توضیح داد:طبیعی است پس از برجام فرصت مناسبی پیش آمده است که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ارتباط و تعامل‌شان را با سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر کنند. سفر رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ به ژاپن نیز با همین هدف انجام شد تا زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی به همراه انتقال دانش فنی - مهندسی ژاپنی‌ها فراهم کند. به گفته سبحانی، پوری‌حسینی در ژاپن در 2همایش سخنرانی خواهد کرد که یکی از آنها سخنرانی در گردهمایی کنفدراسیون مدیران صنایع ژاپن است.

    او با بیان اینکه قرار است رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران ژاپنی برای معرفی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در ایران دیدار کند، گفت: در حوزه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، پتانسیل‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد. با احتساب نیروگاه‌ها بیش از 130شرکت در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ باقی مانده است. ما از بین این شرکت‌ها، آن دسته از بنگاه‌هایی را که قابلیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی را دارند در قالب یک بسته پیشنهادی که 41شرکت را شامل می‌شود به ژاپنی‌ها ارائه خواهیم کرد. او ادامه داد:آنچه مدنظر ماست این است که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند به زیرساخت‌ها و زیربنای اقتصاد ایران کمک کنند و در عین حال بتوانند باعث توانمندی بخش خصوصی شوند چون هر چقدر بخش خصوصی توانمند شود اقتصاد ایران قدرتمند‌تر خواهد شد.

        بسته پیشنهادی چیست؟

    از سبحانی پرسیدیم این 41شرکت شامل چه شرکت‌هایی هستند؟ او توضیح داد:در این بسته شرکت‌هایی در صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت، گاز، خدمات ریلی، منسوجات، کشاورزی، فلزات، ساختمانی، برق، حمل‌ونقل، مانند شرکت‌های پتروشیمی دماوند، هواپیمایی هما و برخی از نیروگاه‌ها حضور دارند.

    او اضافه کرد: دربسته اقتصادی پیشنهاد شده به سرمایه‌گذاران و مدیران صنایع ژاپن مجموعه کاملی از اطلاعات فنی، مهندسی و اقتصادی شرکت‌ها و صنایع ایران که مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی است به زبان انگلیسی ارائه شده و ما امیدواریم این بسته به شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی از شرکت‌ها و صنایع ایران کمک کند.

        چرا ژاپن انتخاب شده است؟

    از مشاور سازمان خصوصی‌سازی‌ پرسیدیم چرا از میان کشور‌های صنعتی ژاپن انتخاب شد؟ او توضیح داد:طبیعتا یکی از کشور‌هایی که می‌تواند هم در بخش ورود سرمایه به ایران و هم در بخش انتقال دانش فنی به صنایع ایرانی مؤثر باشد کشور ژاپن است اما ما به ژاپن فقط به صرف وارد شدن سرمایه به ایران نگاه نمی‌کنیم.

    او با بیان اینکه کمک به جذب سرمایه‌گذاری خارجی ازجمله اهداف تیم اقتصادی دولت است، اما همه آن نیست، تأکید کرد: دلیل انتخاب ژاپن این بود که این کشور به لحاظ دانش فنی در بین سایر کشور‌ها موقعیت بسیار مطلوبی دارد و در عین حال نقطه هدف بهتری نسبت به سایر کشور‌ها برای انتقال دانش فنی مهندسی و همچنین انتقال سرمایه است.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا ژاپنی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؟ گفت: طبیعتا حضور آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت در ژاپن نشان می‌دهد که فضا مهیاست و زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ژاپن وجود دارد.

        ایرانیان مقیم خارج هم می‌آیند

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین از اعلام آمادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری و خرید سهام شرکت‌های دولتی خبر داد و گفت: با توجه به همایشی که در آبان‌ماه در جزیره کیش برگزار شد تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج برای احداث کارخانه یا خرید سهام شرکت‌های دولتی اعلام آمادگی کرده‌اند. او افزود: در نیمه دوم سال آینده یک همایش به همین منظور در یکی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس یا در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد.

        بسته پیشنهادی ایران برای فروش 41شرکت دولتی به کنفدراسیون مدیران صنایع ژاپن ارائه می‌شود

        غیراز جذب سرمایه‌ها، انتقال دانش فنی شرکت‌های ژاپنی به شرکت‌های ایرانی مهم‌ترین شرط بسته پیشنهادی سازمان خصوصی‌سازی‌ است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها