عصر خودرو

محدودیتی برای واردات و صادرات کالا در بنادر نداریم

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هیچ محدودیتی برای واردات و صادرات کالا از بنادر ایران و یا بنادر سایر کشورها وجود ندارد.

محدودیتی برای واردات و صادرات کالا در بنادر نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، الله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه میزان جابه‌جایی کالا در طی یک ماه گذشته تغییر محسوسی پیدا نکرده است گفت: ورود کالا‌های بهداشتی و اقلام اساسی در حوزه بهداشت زیر نظر گمرک انجام می‌شود و ما در این بخش همکاری‌های لازم را با گمرک درباره تخلیه و بارگیری کالا‌ها انجام می‌دهیم.

    او با اشاره به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌ها از کشور‌های مختلف در بندر شهید رجایی همچون روال گذشته انجام می‌شود، افزود: هیچ محدودیتی برای ورود کالا‌ها و یا تخلیه و بارگیری آن‌ها وجود ندارد و تمامی مراحل با رعایت قوانین بهداشتی انجام می‌شود.

    عفیفی پور یادآور شد: هیچ محدودیتی برای واردات کالا به ایران و صادرات کالا به کشور‌های همسایه در حوزه دریایی وجود ندارد و تمامی کالا‌ها تحت نظارت و بازرسی وزارت بهداشت وارد کشور می‌شود.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: تمامی کشتی‌ها و کارکنان بنادر و دریانوردی و افرادی که در کشتی‌ها و یا شناور‌ها حضور دارند، به صورت مرتب کنترل و ضدعفونی می‌شوند و به هیچ عنوان اجازه ورود افرادی که در کشتی‌ها از جمله کشتی‌های باری چینی هستند به کشور داده نمی‌شود.

    عفیفی پور تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه خارج شدن افرادی را که در کشتی‌های باری چین هستند، نمی‌دهیم و تمامی کالا‌ها با نظارت وزارت بهداشت وارد کشور می‌شوند.

    او بیان کرد: در بنادر استان هرمزگان هیچ محدودیتی برای ورود و خروج کالا ایجاد نشده است و همانند هفته‌های گذشته تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر ایران و همچنین در بنادر سایر کشور‌ها انجام می‌شود.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی تصمیمات اتخاذ شده و درخواست ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، مبنی بر پرهیز از انجام سفر‌های غیر ضروری و اعمال محدودیت‌های ترددی، کاهش 38 درصدی مراجعه به بنادر و مسافرت‌های دریایی را در استان هرمزگان شاهد هستیم.

    عفیفی‌پور اظهار کرد: اگرچه ناوگان حمل و نقل دریایی استان با اتخاذ تدابیر لازم در آمادگی کامل جهت خدمات‌دهی شایسته به مسافران قرار دارد، اما امنیت زیستی و بهداشتی و سلامت، یکی از بنیادی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق مردم به‌شمار می‌رود.

    او افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور به ناچار توفیق میزبانی مردم را از جامعه دریایی و بندری استان در نوروز امسال سلب نمود.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: حسب وظایف ملی، اخلاقی و اجتماعی، تأمین ایمنی و سلامت مردم در یک سفر دریایی چه در مبادی ورودی (بنادر) و چه در طول سفر، همواره به عنوان مشی سازمانی و مسئولیت‌های قانونی ما به‌شمار می‌رود.

    او تصریح کرد: جهت جلوگیری از پیامد‌ها و آثار منفی ناشی از ویروس کرونا (بیماری کووید 19) و جلوگیری از تسری این ویروس به جزایر، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، اعمال محدودیت‌های تردد دریایی در دستور کار قرار گرفت.

    عفیفی‌پور با بیان اینکه عمل به دستورالعمل‌های نظام سلامت و تبعیت از تصمیمات مسئولان امر در برون‌رفت از شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: زمانی که پرهیز از انجام سفر‌های غیرضروری به‌عنوان یک خواست ملی و برای حفظ سلامت مردم از سوی مسئولان مطرح شد، مردم با درک صحیح از شرایط، مصمم به مشارکت در اجرای برنامه‌ها شدند،کاهش تردد دریایی در استان مبین این مهم است که تصمیمات ابلاغی ستاد مورد اهتمام و پذیرش مردم قرار گرفته است.

    او بیان کرد: نتیجه این عزم مجدانه، کاهش چشمگیر مراجعه به بنادر و کاهش میزان سفر‌های دریایی بوده، به شکلی که نمودار‌ها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل کاهش بسیار چشمگیری را نشان می‌دهند.

    عفیفی پور تأکید کرد: میزان تردد‌ها در مسیر‌های دریایی مرکز استان شامل بنادر شهید حقانی، هرمز و لارک کاهش 38 درصدی داشته است.

    او اظهار کرد: حمل خودرو و یا جابه‌جایی بار به جزیره قشم ممنوع شده و در بندر شهید حقانی از 6 صبح تا 6 بعد از ظهر تنها تردد‌های ضروری امکان‌پذیر است.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: میزان سفر‌های گردشگری دریایی در یک ماه گذشته به طور متوسط با کاهش 38 درصدی همراه بوده است، در بندر شهید حقانی هم شاهد کاهش 70 درصدی تردد‌ها و گردشگری‌های دریایی بوده‌ایم و به طور متوسط تردد در بنادر استان هرمزگان 38 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها