عصر خودرو

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

دست بالای خصولتی‌ها در قرارداد با اروپایی‌ها

عصر بازار- رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران معتقد است که بیشتر قراردادهای اقتصادی که با ایتالیا و فرانسه منعقد شده، توسط بخش‌های دولتی و خصولتی بوده و بخش خصوصی واقعی سهم زیادی از آن‌ها نداشته است.

دست بالای خصولتی‌ها در قرارداد با اروپایی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید رضی حاجی آقامیری درباره حضور بخش خصوصی و هیاتی از اتاق بازرگانی در سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه، گفت: به طور کلی حضور بخش خصوصی در این سفر در کنار رییس جمهور و بعد هم انجام ملاقات ها و دیدارها در زمینه تجاری و بازرگانی اتفاق مثبتی است که تا پیش از این سابقه نداشته است.

    وی افزود: اگر بخواهیم وارد ماهیت ترکیبی که از بخش خصوصی در این سفر حضور داشت، بشویم نمی توانیم واقعیت بخش خصولتی را نادیده بگیریم، چرا که بخش قابل توجهی از افرادی که در این سفر حضور داشتند مدیران شرکت هایی هستند که به معنای واقعی خصوصی نیستند بلکه شرکت هایی هستند که با سرمایه دولت اداره می شوند و به نوعی خصولتی هستند.

    رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این شرکت ها از امکانات مالی بالایی برخوردارند که می توانند معامله های بسیار کلان انجام دهند، به دلیل اینکه تا کنون فرصتی به بخش خصوصی واقعی داده نشده تا توانایی های خود را نشان دهد؛ فعلا آن گونه ای که باید این بخش نمی تواند وارد عرصه عمل شود.

    حاجی آقا میری اضافه کرد: از این جهت نتایج این سفر عمدتا منجر به شروع کار مشترک بین ایران و طرف های مقابل در بخش خصوصی نشده است و مطمئنا بخش خصولتی دست بالا را داشته است.

    بر اساس این گزارش، هفته گذشته رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا و اعضای کابینه با محوریت مباحث اقتصادی به ایتالیا و فرانسه سفر کردند که در جریان این سفر هیاتی 90 نفره از بخش خصوصی دولت را همراهی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها