عصر خودرو

رییس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران خبر داد:

عرضه های خاص در بورس کالا برای مبارزه با کرونا

عصر بازار- رییس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران از تشکیل کارگروه مبارزه با ویروس کرونا با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بورس کالای ایران و نیز انجمن ملی پلیمر ایران و تعدادی از نهادها جهت تامین اقلام مورد نیاز مرتبط با کنترل این بیماری خبر داد.

عرضه های خاص در بورس کالا برای مبارزه با کرونا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، سعید ترکمان با اشاره به ارایه پیشنهادات بورس کالای ایران برای تامین نیاز واحدهای تامین کننده شبکه رسمی توزیع اقلام مصرفی مرتبط با کنترل بیماری کرونا گفت: بورس کالای ایران در تاریخ 13 اسفند ماه سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم تامین هر چه سریع تر نیاز واحدهای تامین کننده شبکه رسمی توزیع اقلام مصرفی مرتبط با کنترل این بیماری و پیشگیری از فراگیری ابتلا به این ویروس، با اعتماد به تشکل ها و انجمن ها پیشنهاداتی برای اصلاح مثبت و یا منفی سهمیه های خرید مواد اولیه موردنیاز برای تولید اقلامی همچون ماسک و گان ارایه کرده و با تعاملاتی که حاصل تلاش تشکل های این حوزه است، این پیشنهادات مطرح شده و خوشبختانه انجمن ملی پلیمر ایران نیز آمادگی خود را برای هماهنگی های لازم اعلام کرده است.

    وی در خصوص اصلاح سهمیه برخی مواد اولیه موردنیاز برای تولید اقلام بهداشتی موردنیاز برای مبارزه با این بیماری اظهار داشت: طبق تصمیم کارگروهی که به همین منظور تشکیل شده و شامل نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت بهداشت، بورس کالا، انجمن ملی پلیمر ایران و تعدادی از نهادها است، مقرر شد در برخی گریدها همچون s60 عرضه ها به صورت اختصاصی و برای پوشش دارو به کار گرفته شود.

    وی تاکید کرد: در خصوص ظروف بسته بندی محلول های ضدعفونی کننده نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که قسمتی از آن ساختاری است. چراکه در شرایط کنونی تقاضای روزانه برای ظروف محلول های ضدعفونی کننده بین 10 تا 15 میلیون بطری است که توان کافی برای تولید این میزان بطری وجود ندارد. اما نکته حائز اهمیت این است که بخش زیادی از این تقاضا واقعی نیست. زیرا اگر بخواهیم نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی، بانک ها و ادارات و نهادهای عمومی را تامین کنیم، باید بین 2 تا 3 میلیون بطری تولید شود که با همت اعضای انجمن، کارگروه مبارزه با کرونا و کمپین نفس که با همکاری اتاق بازرگانی ایران به همین منظور فعال است، 4 فهرست از اسامی واحدهای تولیدی را به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده ایم .

    وی ادامه داد: در خصوص ماسک و گان بهداشتی نیز که عموما از مواد پلی پروپیلن تولید می شود، خوشبختانه با هماهنگی وزارت صمت به تعدادی از تولیدکننده های بزرگ مواد اولیه موردنیاز برای تولید پارچه های بدون بافت جهت تولید ماسک و گان نیز مجوز داده شده که از طریق بورس مواد اولیه تولید این اقلام را در اختیار واحدهایی که به صورت سه شیفت در حال تولید هستند، قرار دهند.
    وی گفت: خوشبختانه با کمک و مدیریت کارگروهی که برای مبارزه با این بیماری تشکیل شده، تشکل ها و انجمن ها بر فرآیند توزیع این اقلام خاص نظارت جدی خواهند داشت و این اختیار به انجمن ملی پلیمر ایران و شرکت های پتروشیمی داده شده که با دادن مشورت به وزارت صمت و تغییر سهمیه های بهین یاب، این اقلام را در بورس در اختیار واحدهایی که تولیدکننده این کالاها بوده و به صورت سه شیفت کاری در حال تولید هستند، قرار دهند.

    وی در خصوص اعمال عرضه های خاص در بورس نیز گفت: در نظر گرفتن عرضه های خاص نیز مربوط به واحدهایی است که سهمیه سامانه بهین یاب دارند، اما به دلیل تولید در سه شیفت کاری نیاز بیشتری به مواد اولیه دارند. از این رو پیشنهاد شده که این عرضه ها به صورت خاص به این گروه های تولیدکننده تخصیص داده شود.

    ترکمان با اشاره به اینکه تمام هماهنگی ها و تعامل بین این کارگروه و پتروشیمی ها برای مقابله با کرونا در یک هفته انجام شده است، گفت: خوشبختانه با همکاری واحدهای پتروشیمی، مواد اولیه موردنیاز تولید ظروف و بسته بندی دارو و محلول های ضدعفونی کننده با سرعت بیشتری در حال تامین است. علاوه بر این، در عرضه های اخیر به دلیل اتفاقات رخ داده در بازارهای جهانی و عرضه های مناسب پتروشیمی ها بسیاری از کالاهای عرضه شده در بورس کالا وارد مچینگ شد و این اتفاق خوبی است که کمک کننده است.

    رییس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: همچنین مقرر شده واحدهایی که تولیدکننده این اقلام بوده ولی تولیدات خود را در اختیار مراکز درمانی و وزارت بهداشت قرار نمی دهند، مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص آنها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.

    برچسب ها