عصر خودرو

مقاومت طلا در برابر کاهش قیمت

عصر بازار- قیمت طلا پس از کاهش حداقل ۱۸ دلاری که دیروز داشت، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی اپیدمی کرونا اندکی رشد کرد.

مقاومت طلا در برابر کاهش قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش پیدا کرد و به 1636 دلار و 37 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پس از این که ابتدا 1.3 درصد صعود کرد در نهایت با کاهش قیمت بسته شد و در زمان گشایش معاملات روز جاری حداکثر 0.9 درصد افزایش داشت.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، 1636 دلار و 30 سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 18 دلار کاهش بسته شده بود.

    کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس اظهار کرد: ممنوعیت سفری که آمریکا از اروپا اعلام کرد سورپرایز و شوک بزرگی برای بازار بود و نشان داد سرمایه گذاران هنوز پیامدهای مالی کامل شیوع ویروس کرونا را ارزیابی نکرده اند. از سوی دیگر معامله گران طلا را برای جبران زیان سقوط سهام می فروشند.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سفر از اروپا به استثنای انگلیس به آمریکا به مدت 30 روز ممنوع است. این خبر به ریزش بازارهای سهام جهان و ارزش دلار منجر شد.

    بر اساس گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه وضعیت شیوع ویروس کرونا را یک اپیدمی همه گیر اعلام کرد و افزود: ایتالیا و ایران اکنون در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

    بانکهای مرکزی جهان اقدامات برای مبارزه با تبعات اقتصادی اپیدمی کرونا را افزایش داده‌اند. بانک مرکزی انگلیس روز چهارشنبه نرخهای بهره را کاهش داد. پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا در کاهش 50 واحدی نرخهای بهره بازارها منتظر کاهش مجدد نرخهای بهره در نشست 18 مارس این بانک مرکزی هستند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا هم به اقدام مشابهی مبادرت کند و تدابیر محرک مالی جدیدی اعلام کند.

    نرخهای بهره پایینتر به نفع طلا بوده و از جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد، حمایت می کنند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با 0.4 درصد کاهش، 2195 دلار و 68 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.9 درصد افت کرد و 16 دلار و 60 سنت بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 864 دلار و 70 سنت رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو