عصر خودرو

راه اندازی خط تولید ماسک و وسایل بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

عصر بازار- معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از راه اندازی چندین خط تولید ماسک و وسایل بهداشتی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

راه اندازی خط تولید ماسک و وسایل بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سیدمصطفی سیدهاشمی با بیان این مطلب در باره دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای  مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت:  ستاد اجرایی بنا بر نیازهای موجود و در راستای مقابله با بیماری کرونا اقداماتی را انجام داده است. در ابتدا کمیته مبارزه با کرونا تشکیل شد و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ و یکی از وظایف اصلی این ستاد با توجه به اینکه در سال تولید ملی قرار داریم کمک به تولیدکنندگانی بود که محصولاتی بهداشتی برای مبارزه با کرونا تولید می‌کنند.
    وی افزود: برای این کار 4 کارخانه تولیدی ستاداجرایی به نام ایران دارو، تولید دارو، البرز دارو و سبحان دارو با تغییر مسیر تولید تا پایان سال 130 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و 15 تن ژل ضدعفونی‌کننده تولید خواهند کرد و تا تاریخ 19 اسفند 98 نیز توانستند 59 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و 4 تن ژل ضدعفونی‌کننده تولید کنند.

    سید هاشمی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و زیرمجموعه آن بنیاد برکت با بعضی از شرکت‌های خصوصی در حوزه نانو نیز مشارکت داشته به نحوی که 49 درصد از سهام این شرکت‌ها برای بنیاد برکت است که نسبت به تولید مواد ضدعفونی و ماسک اقدام می‌کنند و در حال حاضر برای این منظور یک کارخانه در اشتهارد به میزان 60 هزار لیتر روزانه محلول و ژل‌های ضدعفونی‌کننده تولید می‌کند.

    تولید ماسک نانو و دستگاه اکسیژن ساز

    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تولید ماسک نانو در کشور گفت: در حال حاضر میزان ماسک نانو در کشور خیلی کم است و تولید آن نیز پایین است ولی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توانست خط تولید ماسک نانو N95 را راه‌اندازی کند که 76 هزار عدد ماسک نانو در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه ستاد تولید می‌شود و از سوی دیگر پارچه نانو نیز برای تولید ماسک در اختیار دیگر تولیدکنندگان ماسک قرار می‌گیرد.
    وی افزود: بعضی از مبتلایان به بیماری کرونا با بیماری‌های تنفسی مواجه هستند که در این حوزه نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نسبت به تولید دستگاه اکسیژن‌ساز اقدام کرد و اگر اکسیژن بدن پایین بیاید قطعاً تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا  جان خود را از دست می‌دهند.

    سید هاشمی گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان ستاداجرایی تولید شده است و تولید آن در حال حاضر کاملاً بومی‌سازی شده و به صورت سه شیفت روزانه 30 دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کند.
    وی افزود: تولید بعضی از قطعات این دستگاه در اختیار کشور آمریکا بود که ما توانستیم بومی‌سازی کنیم و آن را در داخل کشور تولید کنیم و از نظر قیمتی خیلی پایین تر از دستگاه وارداتی است و این دستگاه را در اختیار افراد نیازمند و محتاج به دستگاه اکسیژن‌ساز قرار می‌دهیم.

    تولید ماهانه 60 هزار لباس ایزوله در سنندج
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته این ستاد را تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی ذکر کرد و گفت: برای این منظور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با یکی از شرکت‌ها به صورت مشارکتی نسبت به تولید این لباس اقدام کرده است.
    وی افزود: این کارخانه در شهر سنندج واقع شده است و لباس‌های ایزوله کادر پزشکی و پرستاری بیمارستانی جهت مقابله با کرونا تولید می‌کند که در این حوزه نیز بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و 200 نفر هم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارند. در این کارخانه ماهانه 60 هزار لباس ایزوله تولید می‌شود و در حال حاضر روزی 2 هزار لباس ایزوله تولید می‌شود که این قابلیت را داریم به 4 هزار لباس افزایش یابد.

    توزیع تولیدات ستاد با وزارت بهداشت است
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  گفت: تمامی تولیدات این ستاد برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا یک نظام واحد برای توزیع محصولات با توجه به مشکلات موجود داشته باشیم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نقشی در توزیع این تولیدات ندارد.
    وی افزود: در حال حاضر قیمت تولید لباس‌های ایزوله در کشورمان یک دوم قیمت لباس‌های وارداتی است و از نظر کیفیت هم تأییدیه وزارت بهداشت و استانداردهای لازم را دارد.

    تولیدات محلول های ضدعفونی در شرکت نفت پارس
    سید هاشمی گفت: شرکت نفت پارس نیز خط تولید و بسته‌بندی مواد ضدعفونی را راه‌اندازی کرده است و روزانه 4 هزار مواد ضدعفونی‌کننده دست 250 سی‌سی، 5 هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطوح هزار سی‌سی، 4 هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطح هزار سی‌سی، 250 عدد مواد ضدعفونی‌کننده سطح 20 لیتری و 76 هزار ماسک نانو تولید می‌کند.
    وی با بیان اینکه قطعاً‌ پیشگیری بهتر از درمان است و دادن اطلاعات درباره بیماری کرونا به مردم بیشتر از شیوع آن جلوگیری می‌کند از راه اندازی سامانه 4030 برای پاسخگویی درباره بیماری کرونا خبر داد و گفت: در مدت 13 روز سه میلیون تماس برقرار شده و از پرستاران، پیراپزشکان و گروه‌های جهادی استفاده می‌کردیم و در حال حاضر 300 هزار تماس را به صورت روزانه مدیریت می‌کنند و در روزهای اول تا 700 هزار تماس به مرکز ارجاع داده می‌شد که به 30 درصد آنها پاسخگو بودیم لکن الان به بیش از 60 درصد از تماس گیرندگان پاسخ می دهیم.

    استقرار کاروان های سلامت در قم و گیلان
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  یکی دیگر از اقدامات این ستاد برای مقابله با بیماری کرونا را استقرار کاروان‌های سلامت در استان‌های قم و گیلان ذکر کرد و افزود: در استان قم مناطق محروم شیخ‌آباد، چهل‌اخترون، شهر قائم و در استان گیلان مناطق محروم شهر فومن، بیمارستان پیامبر اعظم، شهر خمام و شهر تالش کاروان‌های سلامت استقرار دارند. در همین راستا 405 نفر در استان گیلان و 2940 نفر نیز در استان قم ویزیت شده‌اند.

    استفاده از تله مدیسین برای درمان بیماران
    سید هاشمی با اعلام راه اندازی واحد استفاده از تله مدیسین برای درمان بیماران گفت: این واحد در جزیره هرمز و استان گیلان و استان قم مستقر شده است و در جزیره هرمز روزانه 20 مورد بیماری از طریق تهران و با وسیله تله‌مدیسین ویزیت می‌شوند. در مجموع 700 نفر نیز در استان گیلان و 570 نفر نیز در استان قم به وسیله تله‌مدیسین ویزیت شدند.
    وی گفت: نحوه کار تله‌مدیسین به این شکل است که از بیماران خاص عکس تهیه می‌کند و آن را به متخصصین مربوطه در تهران ارسال می‌کند و بلافاصله پس از بررسی‌های لازم توسط پزشک نسخه آن فرد بیمار نوشته می‌شود و در اختیارش قرار می‌گیرد.
    به گفته سید هاشمی راه‌اندازی سامانه تله‌مدیسین برای نخستین بار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده است و با این روش توانسته مراجعات حضوری بیماران را کاهش دهد و دیگر برای ویزیت یک پزشک متخصص در پایتخت نیازی به مسافرت از شهرستان‌ها به تهران نیست و با این روش می‌توان بیماری بیماران را درمان کرد.

    خباثت کشور اروپایی برای عدم تحویل 50 میلیون ماسک به کشور
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: برای تأمین ماسک در کشور واردات حدود 50 میلیون ماسک را از یک کشور اروپایی و آسیایی آغاز کرده بودیم و تمامی اقدامات آن انجام شده بود ولی متأسفانه آن کشورها اجازه واردات آن را به کشور ما نداد و اوج خباثت خودشان را در این خصوص نشان دادند.

    تولید دستگاه های ساخت ماسک در کشور
    سید هاشمی اظهار کرد: وقتی واردات ماسک و محلول ضدعفونی کننده علیرغم قراردادهای منعقد شده انجام نشد استراتژی ما به سمت تولید داخلی رفت و دستگاههای تولید ماسک را خریداری کرده‌ایم و این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود و مقرر شده که 10 دستگاه تولید ماسک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طی هفته‌های آینده در اختیار ستاد اجرایی قرار بگیرد تا تولیدات ماسک را در کشور افزایش دهیم و با این اقدام نیازهای ماسک را به کشور تا حدودی که تولید می شودتامین نمایید.
    وی  افزود: این دستگاه‌ها استانداردهای لازم را دارند و تماماً‌ استرلیزه شده‌اند. این دستگاهها هر کدام روزانه بین 70 تا 100هزار ماسک می توانند تولید کنند.

    توزیع بسته های بهداشتی مبارزه با کرونا در مناطق محروم
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  یکی دیگر از اقدامات این ستاد را توزیع مواد ضدعفونی‌کننده به افراد نیازمند ذکر کرد و افزود: بنیاد احسان که زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ‌ است در منطقه هروی تهران با کمک نیروهای جهادی حدود 30 هزار بسته‌بندی بهداشتی مقابله با کرونا را به مردم این محله اهدا کرده است و ضدعفونی‌کردن تمامی معابر و مساجد این محله نیز انجام شده است.

    تأمین هزینه های 250 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره)
    سید هاشمی گفت: مقرر شد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه نگهداری 250 تخت برای بیماران مشکوک به کرونا را پرداخت کند و در همین راستا ماهی 5 میلیون تومان برای هر تخت بیمار تحت پوشش این ستاد به بیمارستان امام خمینی پرداخت می‌شود.

    تأمین ماسک ویژه پرستاران و پزشکان
    معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد متعهد شده که قسمتی از نیازهای ماسک ویژه پزشکان و پرستاران را تأمین و جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل دهد که تا کنون بیش از 215 هزار ماسک را تحویل این وزارتخانه داده ایم و در تلاشیم که بقیه را تحویل دهیم.

    رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 9 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 354 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و 2959 نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

    کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 958 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 9 هزار نفر افزایش یافت.

    وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دو هزار و 959 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

    رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید.

    جهانپور درباره تعداد موارد جدید بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران 256 نفر، قم 53 نفر، گیلان 5 نفر، اصفهان 170 نفر، البرز 45 نفر، مازندران 32 نفر، مرکزی 31 نفر، قزوین 27 نفر، سمنان 63 نفر، گلستان 9 نفر، خراسان رضوی 34 نفر (احتمال افزایش موارد در روزهای آینده و لزوم تدابیر محدود کننده)، فارس 19 نفر، لرستان 9 نفر، آذربایجان شرقی 29 نفر، خوزستان 17 نفر، یزد 23 نفر، زنجان 22 نفر، کردستان 6 نفر، اردبیل یک نفر، کرمانشاه 8 نفر، کرمان 18 نفر، همدان 7 نفر، سیستان و بلوچستان 4 نفر، هرمزگان 10 نفر، خراسان جنوبی 15 نفر، خراسان شمالی 11 نفر، چهارمحال و بختیاری یک نفر، ایلام 6 نفر، آذربایجان غربی 27 نفر و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بدون مورد جدید هستند.

    برچسب ها