عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

سرنوشت نامعلوم ۹ هزار ثبت سفارش صورت گرفته با ارز دولتی؛ پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون واردات کالا

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید در سال ۹۷ حدود ۹ هزار و ۶۵۸ ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با ارز دولتی صورت گرفته، که تاکنون این کالاها وارد کشور نشده است.

سرنوشت نامعلوم ۹ هزار ثبت سفارش صورت گرفته با ارز دولتی؛ پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون واردات کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی و تخلفات صورت گرفته در این حوزه در سال 97، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران در سال گذشته، مقرر شد؛ به تمامی کالاهای وارداتی ارز4200 تومانی پرداخت شود این تصمیم تا مرداد ماه سال مذکور اجرایی شد اما پس از آن به دلیل کمبود ارز، تخصیص ارز دولتی به واردات کالاهای اساسی محدود شد.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش تفریغ بودجه سال 97 حدود 9 هزار و 658 ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با ارز دولتی صورت گرفته، که تاکنون این کالاها وارد کشور نشده است، باید هر چه سریعتر مشخص شود، ارز به چه کسی پرداخت شده و چرا تاکنون کالاها وارد کشور نشده است.

    ضرورت بررسی نحوه واگذاری‌ها در سال 97

    این نماینده مردم در مجلس دهم درباره عملکرد شرکت‌های در حال واگذاری، گفت: براساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته اقساط معوق و شیوه واگذاری‌ها از جمله مسائلی است که به رسیدگی دقیق نیاز دارد، باید مشخص شود چرا سازمان خصوصی سازی تاکنون نتوانسته اقساط معوق را وصول کند.

    رقم سپرده گذاری و میزان تسهیلات پرداختی بانک ها باید زیر ذره بین قرار گیرد

    وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حوزه بانک‌ها طی سال 97، مجلس یادآور شد: رقم سپرده گذاری و میزان تسهیلات پرداختی در بانک ها و صندوق توسعه ملی شرایط خاصی داشته و به رسیدگی بیشتر نیاز دارد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 97 پیشنهاداتی برای اصلاح روند بودجه ریزی مطرح کرده است، ادامه داد: اگرچه برخی از این پیشنهادات همزمان با بودجه ریزی سال 99 عملی شده اما باید به آنها توجه بیشتری شود.

    برچسب ها