عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس؛

سوداگران با رانت اطلاعاتی قیمت کالاها را تعیین می‌کنند

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید نظارت بر بازار در شعار خلاصه شده و مسئولان برنامه‌ی جدیدی برای کنترل قیمت کالاها ندارند.

سوداگران با رانت اطلاعاتی قیمت کالاها را تعیین می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی در روزهای اخیر، گفت: با افزایش قیمت بنزین، گرانی کالاها کلید خورد و علیرغم تمامی وعده های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ثبات بهای کالاها، شاهد گرانی در بازار بودیم زیرا تنظیم بازار تابع شاخص‌ها و پارامترهایی است که نمی توان به صورت دستوری و با بخشنامه آن را کنترل کرد.

    وزارت صمت از افزایش قیمت ها جلوگیری کند

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: عرضه و تقاضا قیمت را در بازار تعیین می کند به این معنا که اگر عرضه کالا به میزان کافی باشد، قیمت ها تغییری نمی کند.

    وی معتقد است نظارت بر بازار در شعار خلاصه شده و مسئولان برنامه‌ی جدیدی برای کنترل قیمت کالاها به ویژه خودرو ندارند در واقع یا نمی‌توانند نظارت درست و دقیقی بر بازار داشته باشند یا نمی‌خواهند با عرضه و تقاضا بازار را به دست گرفته و از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با تناسب عرضه و تقاضا از افزایش قیمت ها جلوگیری کند، اظهار کرد: این وظیفه به دوره ی خاصی محدود نمی‌شود بلکه این وزارتخانه باید پیش از این نیز برای افزایش تولید یا واردات کالاهایی که عرضه آنها با کمبود روبه رو است، برنامه ریزی می کرد.

    فعالیت سوداگران در بازار زیر سایه بی توجهی سازمان حمایت از مصرف کننده

    پارسایی با بیان اینکه ثبات قیمت‌ها تنها در سایه مدیریت اقتصادی محقق می شود و نمی‌توان با دستور و وعده و عید از گرانی جلوگیری کرد، اضافه کرد: در پی بی توجهی سازمان حمایت از مصرف کننده، سوداگران بازار را به دست گرفته و با زدوبندها، رانت‌های اطلاعاتی و... قیمت ها را تعیین کرده و تورم را افزایش می دهند.

    سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوداگران با کاهش عرضه قیمت ها را افزایش داده و سودهای کلان به جیب می زنند.

    برچسب ها