عصر خودرو

طی معاملات روز گذشته رقم خورد؛

رشد ۸۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز گذشته بورس کالا به ۱۴ هزار و ۳۶۷ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه ۷ هزار و ۸۲۵ قرارداد ثبت شده بود که این رشد ۸۳ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۸۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلای جهانی دیروز در شرایطی بار دیگر افزایش یافت که بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده و در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده که این موضوع افزایش قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را به دنبال داشت. طی مبادلات روز گذشته سکه در سررسید اسفند ماه با قیمت 959 هزار تومان معامله شد و افزایش 75/0 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده 966 هزار تومان معامله شد که 78/0 درصد افت قیمت داشت. سکه تحویل تیر 95 نیز با قیمت 980 هزار تومانی افزایش 14/1  درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور با 994 هزار تومان معامله شد و افزایش 41/1 درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند.

    نکته قابل توجه در معاملات این است که سر رسید شهریور ماه وارد کانال 990 هزار تومانی شده و فاصله بیشتری نسبت به سررسید ابتدایی گرفته است.

    در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز با بهای 953 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه 6 هزار تومان افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 477، 257 و 172 هزار تومان معامله شده است.

    قیمت نیم سکه دو هزار تومان بالا رفته اما نرخ ربع سکه یک هزار تومان افزایش یافته است.

    به عقیده کارشناسان به نظر می رسد قیمت سکه در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر بهای طلا با توجه وضعیت اقتصادی جهان و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و با توجه به هیجانات بازار افزایش بیشتری را تجربه کند و بعید به نظر نمی رسد که مرز یک میلیون تومانی را بشکند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو